اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۴۴

خلیل آقایی رییس سازمان جنگل‌ها بازداشت شد

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به اتهام ارتشا از سوی دادسرای کارکنان دولت بازداشت شد.  خلیل آقایی کهلیک بلاغی نماینده حوزه انتخابیه مشگین‌شهر در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بوده است. وی معاون وزیر جهاد کشاورزی بوده و با انتصاب محمود حجتی، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری شد. مهر سال ۱۳۹۸ خبری مبنی بر تجمع کارکنان سازمان جنگل‌ها مقابل مجلس منتشر شد که باعث ایجاد حواشی گسترده‌ای برای آقایی شد، اما دو روز بعد این اتفاق را سازمان مذکور تکذیب کرده و جوابیه‌ای صادر کرد.

قرارداد سفید؛ نافی مسوولیت بیمه‌ای کارفرما نیست

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رد و بدل کردن برگه قرارداد سفید، نافی مسوولیت بیمه‌ای کارفرما در قبال کارگران خود نیست، گفت: حتی اگر کارفرما برگه‌ای گرفته باشد و هر نوع قراردادی با کارگر خود داشته باشد اگر رابطه دستمزدبگیری برقرار باشد باید کارگران خود را بیمه کند تا مشمول جریمه نشود. محمدحسن زدا درباره قراردادهای سفیدامضایی که در ابتدای کار توسط برخی کارفرمایان از کارگران مبنی بر نداشتن هیچ حقی گرفته می‌شود، گفت: برخی کارگران ناچار می‌شوند وقتی شروع به کار می‌کنند برگه سفیدی به کارفرما بدهند مبنی بر آنکه هیچ حقی ندارند و همه حق و حقوق خود را گرفته‌اند.

زدا افزود: این کار به لحاظ روابط کار صحیح نیست و اگر کارگری به ادارات کار مراجعه کند قابل پیگیری و حل است. قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رد و بدل کردن این برگه سفید، نافی مسوولیت بیمه‌ای کارفرما در قبال کارگران خود نیست، گفت: حتی اگر کارفرما برگه‌ای گرفته باشد و هر نوع قراردادی با کارگر خود داشته باشد اگر رابطه دستمزدبگیری برقرار باشد باید کارگران خود را بیمه کند تا مشمول جریمه نشود.

او ادامه داد: برخی کارفرمایان تصور می‌کنند که در صورت رضایت کارگر می‌توانند وی را بیمه نکرده و مسوولیتی هم متوجه شان نخواهد بود اما این‌طور نیست و بر اساس قانون، بیمه امری اجباری بوده و مسوولیت آن بر عهده کارفرماست.

 

 

ارسال نظر