انجام 15 درصد از مراسلات از طریق پست

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۵۵۱۳۸
انجام 15 درصد از مراسلات از طریق پست

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «سالانه تا سقف ۶ میلیارد مرسوله در کشور جابه‌جا می‌شود که تنها ۱۵ درصد از آن توسط پست انجام می‌گیرد اما با تغییر نگاه به پست کشور، می‌توان به تحول این شرکت ملی امیدوار بود.»

به گزارش ایرنا، حسین فلاح‌جوشقانی روز دوشنبه در آیین افتتاح اولین اپراتور خصوصی پست کشور گفت: «مقوله پست در وزارت ارتباطات کمی مظلوم واقع شده است، برای آزادسازی خدمات پست پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد و این عرصه نیاز به نگاه ویژه دارد و قطعا با نگاه ظاهری و ساده‌ای که فکر می‌کردیم در پست است، امکان تحول وجود ندارد. چند سال طول کشیده که توانستیم آزادسازی خدمات پستی را داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «بر اساس برآوردها بین سه و نیم تا شش میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که از این مقدار کمتر از ۱۵ درصد به صورت مجاز و بر اساس چارچوب‌ها و ضوابط جابه‌جا می‌شود. حضور اپراتورهای پستی بر همین مبنا بوده که بتوان با کمک آنها و نقش‌آفرینی‌شان، تمام بازیگران عرصه پستی را به کار گرفت. ما پروانه فعالیت اپراتور خصوصی پست ایران را صادر کردیم و همان‌طور که بر اساس این پروانه اپراتورها ملزم به رعایت قوانین هستند، ما نیز به عنوان تنها نهاد حاکمیتی مسوولیت حمایت و ساماندهی آنها را داریم، در خصوص اپراتور پست اول نیز همین روند را در پیش خواهیم گرفت.»

 

ارسال نظر