دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۰۴

حذف نمایش فعالیت فالویینگ‌ها از اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام از این هفته تب فالویینگ را از نرم‌افزار خود حذف می‌کند. کاربران در این بخش می‌توانستند لایک و کامنت‌های جدید افرادی را که در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند، مشاهده کنند. به گزارش ایرنا به نقل ازBuzzFeed، تب فالویینگ اینستاگرام یکی از قابلیت‌های اولیه این شبکه اجتماعی بود که در سال ۲۰۱۱ و مدت‌ها پیش از اضافه شدن تب اکسپلور به نرم‌افزار، آغاز به کار کرد. در آن زمان استفاده از این تب بهترین راه برای کشف مضامین جدید بود، زیرا به کاربران نشان می‌داد که دوستانشان چه چیزی را لایک می‌کنند. اما حال که تب اکسپلور جای خود را به عنوان ابزار اولیه برای کشف تازه‌ها در اینستاگرام محکم کرده است، این گزاره دیگر چندان صادق نیست. به گفته «ویشال شاه» مدیر بخش محصولات اینستاگرام، تغییر مذکور در راستای ساده‌تر کردن محیط این شبکه اجتماعی انجام شده است و کاربران بسیاری متوجه حذف این بخش نخواهند شد؛ چون جزو قابلیت‌های پرکاربرد این نرم‌افزار نبود و تعداد زیادی از صاحبان حساب‌های کاربری اصلا از وجود آن خبر هم نداشتند.

ممنوعیت «دیپ‌فیک» سیاسی در کالیفرنیا

مقامات محلی ایالت کالیفرنیا قانون جدیدی را به تصویب رسانده‌اند که به موجب آن تولید ویدئوهای دیپ فیک سیاسی از آغاز سال ۲۰۲۰ ممنوع می‌شود. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، به دنبال تصویب قانون ممنوعیت تولید ویدئوهای دیپ فیک سیاسی در تگزاس در ماه گذشته، مقامات ایالت کالیفرنیا هم به‌طور رسمی از ممنوعیت تولید و توزیع محتوای صوتی و ویدئویی دیپ فیک و مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده‌اند. کارشناسان سیاسی و فناوری در امریکا هشدار داده‌اند که امکان سوءاستفاده از فناوری هوش مصنوعی برای جعل ویدئوهای باورپذیر علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده وجود دارد و این موضوع می‌تواند ضمن تاثیرگذاری مخرب بر افکار عمومی، صحت و سلامت برگزاری انتخابات را در سال آینده میلادی در این کشور زیر سوال ببرد. در عین حال برخی گروه‌های مدافع آزادی‌های مدنی در امریکا از این تصمیم اظهار نارضایتی کرده و می‌گویند تنها باید جلوی توزیع اطلاعات سیاسی غلط و گمراه‌کننده گرفته شود و مقابله کلی با این فناوری صحیح نیست. تولید ویدئوهای دیپ فیک با سوءاستفاده از فناوری هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و پیشرفت این فناوری باعث خلق ویدئوهای تقلبی شده که تشخیص دروغین بودن اطلاعات درج‌شده در آنها برای افراد عادی و حتی متخصصان ناممکن است. در ماه‌های گذشته تولید ویدئوهای جعل عمیق با حضور برخی چهره‌های سیاسی امریکایی مانند نانسی پلوسی و حتی ویدئویی با حضور مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک جنجال به راه انداخته است.

اتصال ۴۰ میلیون کاربر جدید  به اینترنت تا ۲۰۲۰

کمپانی مایکروسافت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی دسترسی به شبکه اینترنت را برای ۴۰ میلیون نفر دیگر در جهان فراهم کند؛ این پروژه در امریکای لاتین و آفریقا آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از انگجت، امروز نزدیک به نیمی از جمعیت جهان به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند. اگرچه ماهیت این خبر مثبت است اما نشان از آن دارد که هنوز نیم دیگری از مردم جهان از هیچ نوعی از اتصال اینترنتی بهره‌مند نیستند. طرح ابتکاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ به تلاش‌های کارآمد برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در سراسر خاک امریکا منجر شد. این غول فناوری حال در نظر دارد تا همان روش را این‌بار در آفریقا، امریکای لاتین و آسیا به کار بندد. این کمپانی درصدد است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ میلیون نفر را در جهان به شبکه اینترنت متصل کند. مایکروسافت در ابتدای راه روی جوامع روستایی و دوردست در امریکای لاتین و آفریقای سیاه (مناطق واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا) تمرکز کرده و در ادامه طرح خود را به مناطق دیگر تعمیم خواهد داد.

روی گوشی هوشمند سرمایه‌گذاری نکنید

اگر چه همیشه تاکید شده که سرمایه‌گذاری برای خرید خودرو کار اشتباهی است، اما این مساله در مورد گوشی‌های هوشمند بیشتر مصداق دارد، زیرا آنها سریع‌تر ارزش‌شان را از دست می‌دهند. به گزارش فارس به نقل از زددی نت، بر اساس یک بررسی علمی هر خودرو در فاصله سه سال بعد از خرید ۴۰ درصد از ارزش اولیه خود را از دست می‌دهد، . اما این رقم در مقایسه با میزان از دست رفتن ارزش گوشی‌های هوشمند در گذر زمان ناچیز است. یافته‌های موسسه پژوهشی فلیپسی نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند بسته به مدلی که دارند تنها در همان سال اول خریداری چیزی بین ۳۸ تا ۷۶ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که خودروها در بدترین حالت در اولین سال خریداری تنها ۲۰ درصد از ارزش‌شان را از دست می‌دهند و سالانه ده درصد به این رقم افزوده می‌شود. البته در میان گوشی‌های مختلف میزان از دست رفتن ارزش آیفون کمتر از بقیه گوشی‌هاست. در این زمینه گوشی‌های گالکسی سامسونگ در رتبه دوم بوده و بقیه گوشی‌های اندرویدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. بر همین اساس آیفون ایکس بعد از یک سال استفاده ۴۵ درصد از ارزش اولیه خود را از دست داده و این رقم در مورد گالکسی S8 برابر با ۵۷ درصد و در مورد ال‌جی G6 معادل ۷۳ درصد است.

 

ارسال نظر