دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۳۶

«اپل» و «فیس‌بوک» نباید رمزارز ارایه دهند

به نظر می‌رسد که مدیرعامل اپل مخالف ورود این غول تکنولوژی به حوزه رمزارزهای دیجیتال است و نمی‌خواهد به گرفتاری و درگیری‌های فیس‌بوک در ارایه رمزارز لیبرا دچار شود. به گزارش ایسنا، تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به تازگی در مصاحبه و گفت‌وگویی با روزنامه Les Echos  در خصوص رمزارزهای دیجیتال و تمایل این غول تکنولوژی به این حوزه اظهارنظر کرده و گفته که مخالف 100 درصدی ورود و دخالت اپل و سایر شرکت‌های خصوصی و تکنولوژی به حوزه‌های مالی و اقتصادی کلان است. وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تلاش فیس‌بوک برای ورود به حوزه‌های مالی کلان، خاطرنشان کرد: «من بر این باورم که شرکت‌های خصوصی نباید وارد حوزه‌هایی که تحت کنترل و نظارت دولت کشورهای مختلف است، شده و با نفوذ به آن، به دنبال کسب قدرت و سهام بیشتر باشند. به نظر من، شرکت‌های خصوصی از راه‌های دیگری که به حوزه‌های دولتی وارد نمی‌شود، باید برای خود اعتبار و قدرت به دست بیاورند.» بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ورود اپل به حوزه‌های مالی و ارایه رمزارزهای دیجیتال وجود دارد یا خیر، بسیار قاطعانه گفت: «نه» و از سایر شرکت‌های تکنولوژی همچون فیس‌بوک نیز درخواست کرد که به منظور جلوگیری از به دردسر افتادن، پای خود را از حوزه‌های مالی کلان همچون رمزارز بیرون بکشند.

مشکل عجیب  لپ‌تاپ مایکروسافت

مایکروسافت چند روزی است لپ‌تاپ/ تبلت فوق مدرن سرفیس پرو ایکس خود را به قیمت هزار دلار عرضه کرده، اما با کمال تعجب جک هدفون روی آن نصب نکرده است. به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، لپ‌تاپ جدید سرفیس پرو ایکس مجهز به تراشه جدید و کم‌مصرفی است که شارژ باتری ۱۳ ساعته را برای آن به ارمغان آورده است. اما مشخص نیست چرا مایکروسافت از نصب یک جک هدفون ساده که برای چنین محصولی کاملا ضروری است، خودداری کرده است. این اولین‌بار است که یک شرکت شناخته‌شده تولید لپ‌تاپ در جهان در سال‌های اخیر محصولی را روانه بازار می‌کند که کاربران نمی‌توانند به آن هدفون وصل کنند.

البته مایکروسافت این لپ‌تاپ را با فناوری نوظهور هدفون بی‌سیم خود سازگار کرده تا افراد بتوانند به صورت بی‌سیم صدای مورد نظر را از این لپ‌تاپ دریافت کنند، اما معمولا شرکت‌‌های سازنده لپ‌تاپ جک هدفون را از تولیدات خود حذف نمی‌کنند. به هر حال افرادی که اصرار به استفاده از هدفون سیمی روی لپ‌تاپ مذکور داشته باشند چاره‌ای ندارند جز اینکه یک دانگل جک هدفون یو‌اس‌بی– سی را با پرداخت ۱۲ دلار خریداری کرده و آن را در کنار لپ تاپ سرفیس پرو ایکس مورد استفاده قرار دهند.

اپلیکیشنی برای حذف ترس کودکان از جراحی

یک شرکت کانادایی با کمک واقعیت مجازی و اپلیکیشن موبایل به از بین رفتن ترس از عمل‌های جراحی در کودکان کمک می‌کند. به گزارش مهر، یک شرکت کانادایی با استفاده از واقعیت مجازی به بیماران کودک و نوجوان کمک می‌کند. شرکت HealthVoyager تصمیم دارد با کمک این فناوری ترس از عمل‌های جراحی را در کودکان از بین ببرد. فناوری این شرکت یک تور مجازی از داخل بدن کودکان به آنها نشان می‌دهد و سپس با استفاده از سوابق پزشکی یک گزارش دیجیتال از بدن فرد تهیه می‌کند. بیماران می‌توانند با کمک یک اپلیکیشن گزارش پزشکی را اسکن کنند. در مرحله بعد روی نقشه‌ای از بدن بیمار، یک آواتار ظاهر می‌شود و درباره عمل جراحی به آنها راهنمایی ارایه می‌کند.

حملات باج‌افزاری به بیمارستان‌های امریکایی

حمله باج‌ا‌فزاری به سیستم‌های رایانشی سه بیمارستان در امریکا سبب شد آنها از پذیرش بیماران جدید خودداری کنند. البته با پرداخت باج، بیمارستان‌ها به اطلاعات خود دسترسی یافتند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حمله یک باج‌افزار به سیستم‌های رایانشی سه بیمارستان در آلاباما سبب شد این بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران جدید خودداری کنند. سازمان دولتی DCH Health System  که سیستم‌های خدمات درمانی منطقه‌ای را در امریکا اداره می‌ ‌کند، روز گذشته اعلام کرد، سیستم‌های رایانشی بیمارستان‌ها دوباره آنلاین شده است. البته در این بیانیه ذکر نشده چگونه سیستم‌های رایانشی بیمارستان‌ها به اطلاعات خود دسترسی یافته‌اند اما به نوشته یکی از نشریه‌های خبری محلی، DCH Health System به هکرها باج پرداخت کرده است. این سازمان اعلام کرده بود بیمارستان‌های تحت پوشش آن واقع در توسکالوزا، نورث پورت و فایت، به دلیل وجود بدافزار از سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون از پذیرش بیماران جدید در خودداری کرده‌اند. مراجعان به این بیمارستان‌ها به مراکز درمانی دیگر فرستاده می‌شدند. طبق اعلام بیمارستان‌ها هکرها با استفاده از نوعی از باج افزار Ryuk فایل‌هایشان را قفل کرده بودند. این سه بیمارستان در غرب آلاباما فعال هستند و حدود ۸۵۰ تخت دارند.

 

ارسال نظر