تامین پوشش تلفن همراه جاده‌ای در مرز خسروی

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۷۳
تامین پوشش تلفن همراه جاده‌ای در مرز خسروی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: پوشش حداکثری تلفن همراه جاده‌ای در مرز رسمی خسروی و استان کرمانشاه به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی فراهم شده است. به گزارش ایرنا، محمدرضا بیدخام روز گذشته در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار کرد: «راهپیمایی بزرگ اربعین برای زائران در خسروی، حداکثر تسهیلات در حوزه ارتباطات در حوزه تلفن ثابت و همراه را ایجاد می‌کند. هم‌اکنون زیرساخت‌های خوبی در بحث فیبرنوری و پوشش حداکثری جاده‌های استان کرمانشاه برای همه اپراتورهای تلفن همراه ایجاد شده است.»

همچنین مسیب قبادیان –مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه- بیان کرد: «تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با استفاده از فیبرنوری بین قصرشیرین و مرز خسروی ایجاد شده است. شبکه سایر اپراتورها و شرکت‌ها و دستگاه‌های حوزه آی‌سی‌تی و همچنین دیگر دستگاه‌های مستقر در مرز که نیاز تقویت دارند نیز با فیبرنوری انجام شده است. در مرز رسمی خسروی با توجه به ترافیک زوار هفت سایت جدید با همه تکنولوژی‌های نسل دو، سه و چهار نصب و راه‌اندازی شده است. علاوه بر این برای استفاده بهتر زوار از اینترنت پوشش وای‌فای در مرز را فعال کردیم و زواری که مشترک مخابرات ایران باشند، می‌توانند از بسته‌های سرویس روی شبکه وای‌فای استفاده کنند.» او همچنین اظهار کرد: «در طول مسیر از کنگاور تا کرمانشاه ۵۳ سایت را تقویت کردیم که ۸۰ درصد مسیر، تحت پوشش نسل سه و ۱۰۰ درصد جاده‌های استان تحت پوشش نسل دو هستند. در شهرهای مسیر تردد زوار پوشش نسل سه و چهار را کامل کردیم و دو سایت جدید در قصرشیرین نصب شده که تا آخر هفته راه‌اندازی می‌شود.»

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است. مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد. مرز خسروی نزدیک‌ترین نقطه از کشور به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین‌المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است. قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم‌مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق است. مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

 

ارسال نظر