دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۰۸

حملات فیشینگ به کاربران اپل

هکرها حملات خود به محصولات و ابزار دیجیتال را افزایش داده‌اند و تولیدات اپل ابزاری محبوب برای اهداف این حملات است. به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، تعداد حملات هکری و به خصوص فیشینگ علیه رایانه‌های مک، گوشی‌های آیفون و خدمات وب ارایه‌شده توسط اپل روز به روز در حال افزایش است و این رقم در نیمه اول سال 2019 به 1.6 میلیون واحد رسیده. این رقم نسبت به کل حملات فیشینگ انجام‌شده علیه تولیدات و خدمات اپل در تمامی سال 2018 حدود 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این وضعیت نشان می‌دهد هکرها و جنایتکاران آنلاین علاقه زیادی به سوءاستفاده از تولیدات شرکت اپل دارند.

گزارش امنیتی جدید شرکت کاسپراسکای نشان می‌دهد اگر چه تنوع و حجم بدافزارهای تهدیدکننده رایانه‌های مک و گوشی‌های آیفون کمتر از نمونه‌های مشابه اندرویدی و عرضه‌شده برای سیستم عامل ویندوز است، اما وقتی کار به حملات فیشینگ می‌رسد شرایط تغییر کرده و استفاده از روش‌های مختلف مهندسی اجتماعی و فریب در دستور کار هکرها قرار می‌گیرد. هکرها با ارسال ایمیل‌های فریبنده حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران محصولات و خدمات اپل تلاش می‌کنند آنها را به باز کردن لینک‌های یادشده ترغیب کرده تا اطلاعات حساس گوشی‌ها و رایانه‌های آنها را سرقت کنند. در میان خدمات تحت وب اپل، سرویس آی‌کلود هدف مهمی برای هکرها و طراحان حملات فیشینگ است.

تور مجازی گوگل از کاخ  «ورسای»

گوگل در یک پروژه جدید تور کاخ ورسای را برای کاربران هدست‌های واقعیت مجازی ارایه می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، کاخ ورسای در پاریس یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید، اما همه افراد امکان بازدید از این قصر تاریخی را ندارند. اکنون گوگل با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یک تور خصوصی از این کاخ را برای افراد فراهم می‌کند. این بزرگ‌ترین پروژه «فوتوگرامتری» است که تاکنون در ورسای انجام شده. فوتوگرامتری در حقیقت نقشه‌برداری به وسیله عکسبرداری است. کاربران هدست‌های واقعیت مجازی «اچ تی سی وایو» و « اوکلوس ریفت» می‌توانند بیش از ۱۰۰ مجسمه، نقاشی و آثار هنری موجود در این کاخ را با وضوح بالا و از نزدیک تماشا کنند. در این پروژه گوگل بیش از ۴ ترابایت اطلاعات جمع‌آوری و ۱۵ میلیاردپیکسل عکاسی کرد. در این تور مجازی کاربر می‌تواند اتاق‌های خصوصی شاه و ملکه، اپرای سلطنتی، کلیسای سلطنتی و سالن آینه‌ها را تماشا کند. منسوجات، نقاشی‌ها، سقف، مجسمه‌ها و مبلمان و تقریبا هرچیزی که در قصر وجود دارد قابل مشاهده با دقت بالا است.  علاوه برآن گوگل برای کاربرانی که هدست واقعیت مجازی وایو یا ریفت ندارند نیز یک نمایشگاه آنلاین با بیش از ۳۹۰ آیتم مختلف فراهم کرده است. فرد می‌تواند شش اتاق مشهور قصر ورسای را تماشا کند و همزمان یک کارشناس تاریخی توضیحاتی را برای او ارایه می‌کند. اپلیکیشن تور مجازی کاخ ورسای هم‌اکنون در سایت Arts&Culture گوگل وجود دارد.

تعطیلی واتس‌اپ  در  سیستم عامل‌های قدیمی

واتس‌اپ برای کاربران گوشی‌های آیفون مبتنی بر سیستم عامل iOS 8 تنها تا ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی کار می‌کند. به گزارش ایسنا، واتس‌اپ به عنوان بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است در صورتی که هنوز از نسخه سیستم عامل iOS 8 و قبل‌تر از آن روی گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود استفاده می‌کنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل به‌روزرسانی کنند، چراکه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلتفرم این پیام‌رسان استفاده کنند و بعد از این تاریخ دیگر واتس‌اپ برای آنها کار نخواهد کرد. این بدان معناست که کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مکالمات خود در واتس‌اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت کنند، زیرا با دریافت و نصب نسخه iOS 9 و بالاتر، هیچ مشکلی برای واتس‌اپ از تاریخ مذکور پیش نخواهد آمد. واتس‌اپ همچنین در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز اعلام کرده است آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه‌های اندروید ۲.۳.۷ و قبل‌تر از آن روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، نیز دیگر قادر به ایجاد اکانت در واتس‌اپ نخواهند بود. این شرکت تاکید کرده است که آنها نیز تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه‌های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند، بنابراین لازم است تا هرچه زودتر نسخه جدیدتر اندروید را روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت و نصب کنند.  اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است، از قابلیت رمزگذاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفت‌های برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

 

 

ارسال نظر