اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۷۸

روسیه ربات انسان‌نما به ایستگاه می‌فرستد

دیلی میل| به تازگی ویدئویی از یک ربات انسان‌نمای فضانورد منتشر شده که قرار است هفته آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شود. ربات مذکور در روسیه ساخته شده و می‌تواند فعالیت‌های مختلفی انجام دهد.سازمان فضایی روسیه ویدئویی از یک ربات انسان‌نمای اندروید منتشر کرده که هفته آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود.  این ربات که فدور (Fedor) نام گرفته در حال آزمایش‌های فشار در مقر بایکونور در قزاقستان دیده می‌شود. جالب آنکه ربات مذکور «ربونات» (فضانورد رباتیک) نیز لقب گرفته و می‌تواند اهدافی را مشخص یا روی نقاط خاصی مانند فرمان تمرکز کند. چنین قابلیت‌هایی هنگام سفر در فضا بسیار کارآمد است.

فدور با ارتفاع ۶ فوت و وزن کمتر از ۲۳۳ پوند قرار است همراه یک کپسول سایوز MS-14 به آسمان پرتاب شود. البته فضانورد رباتیک برای فعال شدن به تجهیزات جانبی وابسته است و می‌تواند ۴۴ پوند بار را حمل کند. در کنار این موارد فدور می‌تواند بخزد، پس از افتادن دوباره بایستد و در یک خودرو پشت فرمان بنشیند .  جالب آنکه نخستین تصاویر از فدور نشان می‌دهد این ربات مشغول راه رفتن، رانندگی کردن و استفاده از ابزارهای برقی است.

کره جنوبی بیش از ۲ میلیون کاربر 5G دارد

گیزموچاینا| تعداد کاربران اینترنت 5G در کره جنوبی از انتظار فراتر رفت و به بیش از ۲ میلیون نفر رسید. این در حالی است که پیش بینی می‌شود تعداد کاربران آن تا پایان سال به ۴ تا ۵ میلیون نفر برسد.

کره جنوبی یکی از نخستین کشورهای جهان است که خدمات تجاری 5G را ارایه می‌کند. با توجه به تقاضای قدرتمند برای جدیدترین گجت‌ها و استراتژی‌های ترویجی این فناوری، تعداد کاربران 5G  در این کشور روبه رشد است.در ماه ژوئن سال جاری پیش‌بینی می‌شد کره جنوبی بیش از یک میلیون کاربر 5G  داشته باشد اما اکنون به نظر می‌رسد آمار این دسته از کاربران از انتظارات فراتر رفته است. هفته گذشته تعداد کاربران این فناوری در کره جنوبی بیش از ۲ میلیون نفر اعلام شد.گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد ۳ اپراتور مخابراتی بزرگ این کشور حدود ۲.۰۱ میلیون کاربر 5G  دارند. هرچند کره جنوبی بیش از ۲ میلیون کاربر 5G دارد اما این رقم همچنین کمتر از ۵ درصد کل ارتباطات موبایل این کشور است.البته با شبکه‌های 5G، مقرهای ایستگاهی و همچنین افزایش تعداد موبایل‌های 5G، حجم این بازار به‌شدت رشد می‌کند. بطوری که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد کاربران 5G  به ۴ تا۵ میلیون نفر برسد.در کره جنوبی حداقل تعرفه استفاده از اینترنت 5G، حدود ۵۵ هزار ون یا ۴۸ دلار است. کره جنوبی نخستین کشور جهان است که سرویس تجاری 5G  را در ماه آوریل راه‌اندازی کرد.

امکان جست‌وجو در دایرکت‌های توییتر

انگجت| توییتر در حال آزمایش افزودن قابلیت‌های جدیدی به این شبکه اجتماعی است که از جمله آنها می‌توان به امکان جست‌وجو در دایرکت‌ها و تعقیب موضوعات به جای افراد اشاره کرد. ممکن شدن جست‌وجو در دایرکت‌های توییتر یکی از خواسته‌های مهم بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بوده که گاهی برای یافتن یک دایرکت خاص مجبور به مدت‌ها صرف وقت بوده‌اند.توییتر همچنین قصد دارد پشتیبانی از خدمات Live Photos را از طریق گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل iOS ممکن کند. در این بخش بعد از اپلود کردن عکس‌های مختلف می‌توان ترتیب آنها را نیز تغییر داد.توییتر همچنین اعلام کرده که کاربران از این پس می‌توانند علاوه بر تعقیب افراد مدنظرشان، موضوعات گوناگونی را نیز تعقیب کنند. این موضوعات ابتدا مباحث ورزشی را شامل شده و به تدریج مباحث دیگری را نیز شامل می‌شود. قرار است موضوعات مورد تعقیب هر فرد در نمایه وی قابل مشاهده باشند.

تشخیص ترس با فناوری تشخیص چهره آمازون

سی ان بی‌سی| آمازون اعلام کرده است نرم‌افزار تشخیص چهره این شرکت تا به حدی پیشرفت کرده که قادر به شناسایی ترس در چهره کاربران است. Rekognition  نرم‌افزار تشخیص چهره آمازون است که از طریق خدمات کلود این شرکت موسوم به AWS در دسترس علاقه‌مندان است. از این نرم‌افزار می‌توان برای تحلیل وضعیت چهره افراد و همین طور بررسی احساسات و عواطف آنها استفاده کرد. بنابراین بدین شیوه می‌توان احساسات و شرایط روحی اشخاص را تنها با مشاهده تصویر چهره آنها تشخیص داد و پیش بینی کرد. Rekognition  از فناوری هوش مصنوعی برای یادگیری و افزایش اطلاعات خود در این زمینه استفاده می‌کند و لذا سرعت عمل و دقت آن در شناسایی ترس در چهره افراد روز به روز بیشتر می‌شود. تازه‌ترین به روزرسانی نرم‌افزار یادشده کارکرد آن را باز هم بهبود بخشیده تا Rekognition بتواند با دقت بالایی جنسیت، احساسات و حتی دامنه سنی اشخاص را نیز حدس بزند. Rekognition قبلا می‌توانست شادی، غم، خشم، شگفت زدگی، حس نفرت، آرامش و گیجی افراد را حدس بزند و امکان شناسایی حس ترس به تازگی به آن اضافه شده است.

 

 

ارسال نظر