تولید اولین قفل بیومتریک دوچرخه

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۲۰

نیو اطلس| استفاده از فناوری‌های نوین برای قفل کردن وسایل نقلیه به دوچرخه‌ها نیز کشیده شد و یک قفل بیومتریک باز کردن قفل دوچرخه‌ها را دشوارتر از قبل می‌کند.

پیش از این قفل‌های دوچرخه مبتنی بر حسگر اثر انگشت و سیگنال‌های بلوتوث تولید شده بودند، اما قفل جدید شرکت زی لاک، اولین قفل چرخ بیومتریک تاشو است که با اسکن اثر انگشت یا لمس دکمه اپلیکیشن آن در گوشی‌هایی که در نزدیکی قفل قرار دارند، عمل می‌کند.

برنامه زی لاک با گوشی‌های اندرویدی و آیفون سازگار است.

قفل یادشده با شارژ باتری عمل می‌کند و می‌توان اطلاعات حداکثر ۲۰ اثرانگشت را به حافظه داخلی آن سپرد. علاوه بر این، می‌توان امکان دسترسی موقت را به افراد دیگری که می‌خواهند از قفل یادشده استفاده کنند، اعطا کرد. این کار از طریق بلوتوث گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود.

یک فناوری تشخیص حرکت هم در قفل یادشده به کار گرفته شده تا اگر فردی به زور برای باز کردن قفل تلاش کند، پیام هشداری برای گوشی مالک ارسال شود. سازگاری این قفل با فناوری جی پی اس یافتن دوچرخه پارک شده را هم ساده می‌کند.

این قفل ضخیم و مستحکم ضدآب بوده و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب سالم بماند. استفاده از فناوری رمزگذاری AES ۲۵۶ مبتنی بر بلوتوث و حفظ شارژ باتری به مدت سه ماه از جمله دیگر مزایای این قفل ۱۷۹ دلاری است که در ماه نوامبر به بازار می‌آید.

 

ارسال نظر