اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۷۵

«گوگل فیت»، خواب کاربر را رصد می‌کند

انگجت| اپلیکیشن گوگل فیت با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط برنامه‌های دیگر الگوهای خواب کاربر را تعیین و مشخص می‌کند آیا او به خواب بیشتری نیاز دارد یا خیر.

اپلیکیشن Google Fit اکنون با توجه به اطلاعاتی که برنامه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند، الگوهای خواب کاربر را رصد می‌کند و با دقت بالاتری تعیین می‌کند کاربر به خواب بیشتر نیاز دارد یا خیر.

اگر اپلیکیشن‌های دیگر اطلاعات کاملی از مدت زمان خواب کاربر فراهم نکنند، خود او می‌تواند تاریخچه خوابش را ادیت کند.

این اصلاحات به فرد کمک می‌کند برنامه‌های روزانه خود را بهتر انجام دهد. علاوه بر آن کاربران iOS این اپلیکیشن نیز اکنون می‌توانند نقشه برای پیاده روی و دوچرخه سواری خود را در اختیار داشته باشند.

این آپدیت‌ها طی هفته آتی عرضه می‌شوند. هرچند این اقدامات ساده و کوچک هستند اما به اپلیکیشن گوگل فیت کمک می‌کنند چشم‌انداز کامل‌تری از سلامت او فراهم کند.

ردیابی خودروهای مشکوک با یک سیستم جدید

پی سی ورلد| سیستمی مبتنی بر جی پی اس ابداع شده که قابلیت ردیابی خودروهای مشکوک را دارد. این سیستم به نیروهای پلیس کمک می‌کند از عملیات‌های تعقیب و گریز با سرعت بالا اجتناب کنند.

سیستمی به نام StarChase ابداع شده که قابلیت ردیابی رانندگان را دارد. StarChase در حقیقت یک سیستم جی‌پی‌اس برای نیروی پلیس است. اجزای این سیستم شامل یک پروجکتیو کوچک است که بخش انتهایی آن چسب دارد. این وسیله حاوی یک ماژول GPS و یک فرستنده است که از جلوی خودروی پلیس به سمت خودروی مشکوک پرتاب می‌شود.

این سیستم می‌تواند با ردیابی خودروی مشکوک، سیگنال‌های جی پی اس آن را کنترل کند. StarChase به افسران پلیس کمک می‌کند تا از تعقیب و گریزهای خطرناک با سرعت بالا اجتناب کنند. این درحالی است که سالانه ۵۵ هزار پلیس در عملیات تعقیب و گریزهایی با سرعت بالا در امریکا مجروح می‌شوند.

هوش مصنوعی بافتنی می‌بافد

انگجت| محققان سیستم بافتنی رایانشی ابداع کرده‌اند که بطور خودکار لباس‌های بافتنی را طراحی می‌کند و می‌بافد. حتی افراد بدون هیچ تجربه و مهارت در بافتن نیز می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

محققان آزمایشگاه علوم رایانشی و هوش مصنوعی در دانشگاه MIT یک سیستم بافتنی رایانشی ابداع کرده‌اند که می‌تواند بطور خودکار لباس‌های بافتنی را طراحی کند و ببافد.

حتی افرادی که بافنده‌های ماهری نیستند می‌توانند با استفاده از این سیستم طرح‌های شخصی را خود را با توجه به الگوهای از پیش تعین شده در رایانه بسازند.

طرح‌ها در مرحله بعد به یک ماشین بافندگی ارسال می‌شوند. تا از پشم واقعی بافته شوند. با کمک طرح‌های از پیش تعیین شده در رایانه می‌توان کلاه، دستکش و لباس‌های معمولی را به راحتی تولید کرد. کاربران می‌توانند بافت و الگوهای دلخواه خود در هر تکه لباس را انتخاب کنند. البته کاربران خلاق‌تر نیز می‌توانند الگوهای دلخواه خود را از پایه طراحی کنند.

کاربرانی که تابه حال اصلا بافتنی انجام نداده بودند، با کمک این سیستم توانستند کلاه و دستکش با طرح‌هایی پیچیده ببافند.

«هواوی» مشغول توسعه موبایل با سیستم «هانگ منگ»

رویترز| به گفته منابع آگاه شرکت هواوی مشغول توسعه موبایلی با «هانگ منگ» سیستم عامل مخصوص خود است. این موبایل احتمالا تا پایان سال جاری با قیمت ۲۸۸ دلار عرضه شود.

شرکت هواوی مشغول آزمایش تلفن هوشمندی مجهز به سیستم عامل «هانگ منگ» (Hongmeng) است. این سیستم عامل در هواوی توسعه یافته است. به گفته منابع آگاه احتمالا موبایل مذکور تا پایان سال برای فروش عرضه شود.

 عرضه موبایلی مجهز به سیستم عامل هانگ منگ نشان‌دهنده گام بزرگی برای این شرکت چینی است که هم‌اکنون دومین تولید‌کننده بزرگ تلفن هوشمند جهان به حساب می‌آید. این در حالی است که آینده دسترسی شرکت به سیستم عامل اندروید (متعلق به گوگل) به دلیل تحریم‌های امریکا هنوز مشخص نیست.

به نوشته روزنامه «گلوبال تایمز» موبایل مذکور با قیمت ۲ هزار یوان (۲۸۸ دلار) عرضه می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد این موبایل یک دستگاه پایین رده باشد.البته هواوی هیچ اظهارنظری درباره این نکرده است.

 پیش از این مدیران ارشد هواوی هانگ منگ را سیستم عاملی مخصوص محصولات مجهز به اینترنت اشیا معرفی کرده بودند. همچنین ماه گذشته اعلام شد نخستین دستگاه مجهز به این سیستم عامل تلویزیون هوشمند ی از برند«Honor» خواهد بود.

 

ارسال نظر