اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۸۶

ثبت‌نام دریافت اینترنت رایگان از اواخر هفته آینده

مهر| وزیر ارتباطات گفت: سایت ثبت نام برای دریافت اینترنت هدیه ازدواج تا آخر هفته آینده راه‌اندازی می‌شود. وی روزگذشته در اینستاگرام در واکنش به استقبال زوج‌های جوان از هدیه وزیر نوشت: « تو رو خدا رحم کنید. از صبح تا الان تلفن‌های دفتر ما مشغول است، تا آخر هفته آینده سایت ثبت نام برای دریافت هدیه ازدواج راه‌اندازی می‌شود تا در آن ثبت نام کرده و هدیه ناقابل ما تقدیم آنها شود.» آذری جهرمی افزود: «خیلی خوشحالم از دیدن این همه شوق. خیلی ممنون. پیشاپیش مبارک باشه. ازدواج سالم و جوان خیلی خوبه.»

به مقصد رسیدن سه حمله

از 4 حمله فیشینگ

زددی نت|  حملات موسوم به فیشینگ از جمله حملات خطرناک اینترنتی با هدف سرقت اطلاعات کاربران در فضای مجازی هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد از هر 4 حمله فیشینگ سه حمله به مقصد می‌رسد. در جریان حملات فیشینگ ایمیل‌هایی با ظاهری مشابه با ایمیل‌های شرکت‌های خصوصی و موسسات دولتی برای کاربران ارسال شده و از آنها خواسته می‌شود تا اطلاعات خصوصی خود را افشا کنند. بسیاری از کاربران فریب این ایمیل‌ها را خورده و تصور می‌کنند شرکتی خاص یا یک نهاد دولتی واقعا درصدد دریافت اطلاعات آنهاست. اما با این کار زمینه برای خالی کردن حساب‌های بانکی و سوءاستفاده‌های دیگر فراهم می‌شود. پژوهشی که توسط دانشگاه پلیموث در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌های فناوری بزرگی مانند مایکروسافت، اپل و گوگل نمی‌توانند جلوی ارسال موفق ایمیل‌های فیشینگ را بگیرند و از هر 4 ایمیلی که بدین منظور ارسال شده، 3 ایمیل به مقصد می‌رسند. معمولا ایمیل‌های فیشینگ حاوی لینک‌هایی به سایت‌های کلاهبردار برای وادار کردن کاربران به وارد کردن اطلاعات شخصی هستند، اما شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ایمیل معمولا نمی‌توانند این لینک‌ها را هم شناسایی کرده و از کار بیندازند. همین مساله نشان می‌دهد که باید فناوری‌های پیشرفته‌تری برای مقابله با حملات فیشینگ به کار گرفته شوند.

محل وجود آب یخ‌زده

در ماه مشخص شد

دیجیتال ترندز|  نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ذخایر آبی فراوانی در سطح ماه به صورت یخ‌زده وجود دارد که به‌طور عمده در چند دهانه قطبی کره ماه واقع هستند. کشف ذخایر یخ در روی ماه از آن جهت اهمیت دارد که زمینه را برای سکونت طولانی مدت بر تنها قمر زمین ممکن می‌کند. این امر نیاز به انتقال حجم زیادی از آب به کره ماه را برطرف کرده و موجب کاهش مصرف سوخت و امکان حضور طولانی‌مدت در کره ماه می‌شود. یافته‌های جدید ناسا در این زمینه مبتنی بر مقایسه سطح کره عطارد و ماه است که هر دو به میزانی مشابه شاهد برخورد سیارک‌ها و شهاب سنگ‌ها بوده‌اند و همین مساله موجب شکل‌گیری دهانه‌های متعددی در سطح هر دو سیاره شده است. نحوه تابش خورشید بر قطب‌های این دو سیاره نیز کم و بیش یکسان است و سایه تقریبا دایمی بر قطب‌های سیارات مذکور باعث شکل‌گیری طولانی مدت یخ روی آنها می‌گردد.

افشای اطلاعات شخصی  ۲۰۰۰ خبرنگار در امریکا

سی نت| یک نقص امنیتی موجب شد تا اطلاعات شخصی حدود ۲۰۰۰ خبرنگار حاضر در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی «ای ۳» در امریکا افشا شود. مشکل امنیتی در وب سایت انجمن نرم افزارهای تفریحی امریکا که برگزارکننده نمایشگاهای ۳ است، موجب شد تا اطلاعات تماس خبرنگاران پوشش‌دهنده رویدادهای نمایشگاه مذکور افشا شده و در دسترس هکرها قرار بگیرد. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی در حوزه بازی‌های ویدئویی است و علاوه بر نشریات و سایت‌های اینترنتی، وب سایت‌های محبوبی مانند یوتیوب، توئیچ و غیره رویدادهای آن را بطور زنده پوشش دادند. انجمن نرم افزارهای تفریحی امریکا روز گذشته با ارسال ایمیل‌هایی برای خبرنگاران ثبت نام‌کننده برای پوشش نمایشگاه‌ای ۳ موضوع را بطور رسمی به اطلاع آنها رسانده و تصریح کرده در طول بیش از ۲۰ سالی که از برگزاری نمایشگاه‌ای ۳ می‌گذرد، این اولین‌بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. این مشکل قبلا توسط یکی از کاربران یوتیوب به نام سوفیا نارویتز به اطلاع انجمن مذکور رسیده بود، اما اقدامی برای رفع آن به عمل نیامده بود. هویت هکر یا هکرهای عامل این سواستفاده هنوز مشخص نشده است.

هوش مصنوعی پیام‌های واتس‌آپ را اسکن می‌کند

دیلی‌میل| فیس‌بوک قصد دارد با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی که در دستگاه‌های کاربران نصب می‌شود، محتوای پیام‌های آنان را قبل از ارسال و رمزگذاری، اسکن کند و از انتشار مطالب خلاف قوانین اجتناب کند. در صورت اجرای این اقدام، اپلیکیشن واتس‌آپ بطور خودکار قبل از رمزگذاری و ارسال پیام‌ها، آن را اسکن می‌کند. کارشناسان هشدار داده‌اند چنین تنظیماتی نیازمند آن است که واتس‌آپ پیام‌های ممنوعه را به توسعه‌دهندگان منتقل کند تا به این ترتیب آموزش هوش مصنوعی را ارتقا دهد.فیس‌بوک با کنترل محتوای پیام قبل از رمزگذاری و ارسال، به کاربران اجازه نمی‌دهد مطالبی خلاف قوانین این پلتفرم اجتماعی را منتشر کنند. علاوه بر آن نگرانی‌هایی وجود دارد که این اقدام سبب می‌شود دولت‌ها در نهایت با اجبار شبکه‌های اجتماعی را وادار به جاسوسی از پیام‌های کاربران کنند.

 

ارسال نظر