نیمی از افزونه‌های کروم کمتر از 16 بار نصب شده‌اند

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۸۰
نیمی از افزونه‌های کروم کمتر از 16 بار نصب شده‌اند

زددی نت| شاید تصور عمومی بر این باشد که افزونه‌های مرورگر کروم بسیار محبوب هستند، اما واقعیت این است که نیمی از این افزونه‌ها کمتر از 16 بار نصب شده‌اند.

در فروشگاه وب مرورگر کروم 188620 افزونه در دسترس است و اگر چه ممکن است شما تصور کنید که با استفاده از این افزونه‌ها حق انتخاب‌های زیادی دارید، اما در عمل اکثر این افزونه‌ها کاربر زیادی نداشته و عملا مرده و منقرض شده محسوب می‌شوند.

 بر اساس بررسی سایت اکتنشن مانیتور، حدود 50 درصد از تمامی افزونه‌های مرورگر کروم کمتر از 16 بار نصب شده‌اند و این بدان معناست که آنها هیچ محبوبیتی نداشته واستفاده خاصی نیز ندارند.

همچنین 19379 افزونه یا به عبارت بهتر حدود ده درصد از افزونه‌های کروم حتی یک بار نیز نصب نشده‌اند و 25540 افزونه یا 13 درصد از آنها تنها یک بار نصب شده‌اند. در مجموع 87 درصد از کل افزونه‌های مرورگر کروم کمتر از 1000 بار نصب شده‌اند که این هم به معنای شکست کامل برای افزونه‌های مذکور است. باید توجه داشت که تعداد کاربران فعال مرورگر کروم در جهان به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد و لذا چنین ارقامی برای طراحان افزونه‌های کروم قابل قبول نیست.

در مجموع تنها 13 افزونه در مرورگر کروم بیش از 10 میلیون نفر کاربر دارند که عبارتند از افزونه مترجم گوگل، ادوب آکروبات، تمپر مانکی، افزونه امنیتی آواست، اد بلوک پلاس، ادبلاک و غیره.

 

ارسال نظر