اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۱۵

بررسی بلاک چین و رمز ارز در بانک مرکزی

فارس| معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: دولت آیین‌نامه‌ای تصویب کرده که مربوط به استخراج رمز ارزهاست در حالی که بخش رمز ارز و ایجاد آن و توکن‌ها از موضوعاتی است که توسط بانک مرکزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

امیر ناظمی معاون معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به سطح‌بندی رمز ارزها توضیح داد: آنچه در جامعه به عنوان رمز ارز شناخته می‌شود دارای سه سطح کاملا جداگانه است که باید در ابتدا این قضیه برای مخاطبان شفاف‌سازی شود.وی افزود: فناوری رمز ارزها دارای سه سطح تکنولوژی بلاک چین، رمز ارز و ماینینگ یا استخراج رمز ارز است که موضوعی که در حال حاضر مورد بررسی قرار گرفته سطح سوم است. ناظمی تاکید کرد: آیین‌نامه‌ای که دولت به آن پرداخته استخراج رمز ارزهاست در حالی که بخش رمزارز و ایجاد آن و توکن‌ها از موضوعاتی است که توسط بانک مرکزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین منتظر پیشنهادات بانک مرکزی هستیم ولی در حال حاضر وزارت ارتباطات روی موضوع ماینینگ یا استخراج رمزارز فعالیت می‌کند.

کلاهبرداری هزارگیگابایتی از کاربران واتساپ

آسین ایج| محققان شرکت امنیتی‌ای ست، از یک کلاهبرداری تازه از کاربران برنامه واتس اپ خبر داده‌اند که در قالب آن متنی فریبنده برای افراد مختلف ارسال می‌شود.

در این متن به افراد وعده داده شده که ۱۰۰۰گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی اطلاعات به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت واتس‌اپ به علاقه‌مندان هدیه داده می‌شود.کاربران برای استفاده از این هدیه باید به یک سایت قلابی مراجعه کنند که هیچ ارتباط رسمی با دامنه واتس‌اپ ندارد و به نظر می‌رسد با هدف کلاهبرداری و سرقت اطلاعات خصوصی افراد طراحی شده است.در سایت یادشده از کاربران خواسته شده تا برخی اطلاعات شخصی خود را وارد کنند تا بتوانند هدیه شان را دریافت کنند. همچنین از هر کاربر خواسته می‌شود تا لینک این سایت کلاهبردار را برای افراد دیگر در فهرست تماس خود ارسال کند.شرکت‌ای ست از کاربران واتس اپ خواسته از کلیک کردن روی هر لینک ارسالی که در آنها وعده دریافت ۱۰۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان داده شده، جدا خودداری کنند.

کاهش درآمد «اپل» از فروش «آیفون»

ورج| گزارش سه ماهه سوم ۲۰۱۹ اپل نشان می‌دهد درآمد این شرکت از فروش آیفون کاهش یافته و به ۲۵.۹۹ میلیارد دلار رسیده است.

اپل آمار درآمد سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی خود را اعلام کرده است. طبق این آمار درآمد شرکت در این سه ماهه ۵۳.۸ میلیارد دلار است. این رقم یک درصد بیش از آمار سال گذشته است.

 نکته مورد توجه در این گزارش، درآمد ۲۵.۹۹ میلیارد دلاری مربوط به فروش آیفون است. این در حالی است که در آمد این بخش در سال گذشته ۲۹.۴۷ میلیارد دلاربوده است. این آمار نشان می‌دهد برای نخستین‌بار پس از ۲۰۱۲ میلادی، کمتر از نصف درآمد اپل از فروش آیفون تامین شده است.از سوی دیگر بخش سرویس‌های اپل در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی ۱۱.۴۶ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است. همچنین درآمد بخش گجت‌های پوشیدنی نیز به دلیل محبوبیت نسل دوم ایرپاد رشدقابل توجهی را تجربه کرده است.در کنار این موارد میزان فروش رایانه مک نیز ۵.۸۲ میلیارد دلار و‌ای پد ۵.۰۲۳ میلیارد دلار ذکر شده است. البته درآمد اپل از فروش‌ای پد در سال گذشته ۴.۶۴۳ دلار میلیارد دلار بوده است. به هرحال در آمد اپل در سه ماهه آینده توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند زیرا نخستین سه ماه‌های خواهد بود که فروش آیفون‌های ۲۰۱۹ و همچنین دو سرویس «اپل تی وی» و «اپل آرکاید» را نیز دربر می‌گیرد. اپل تخمین می‌زند درآمد سه ماهه چهارم این شرکت ۶۱تا۶۴ میلیارد دلار باشد.

نرم‌افزاری که خنده‌های مصنوعی را شناسایی می‌کند

نیو اطلس| محققان نرم‌افزاری ابداع کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به شناسایی لبخندهای مصنوعی است.

در آینده نزدیک افراد به سختی می‌توانند رایانه‌ها را گول بزنند و وانمود کنند خوشحال هستند. در همین راستا محققان دانشگاه بردفورد انگلیس نرم‌افزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند خنده‌های مصنوعی را شناسایی کند. محققان به رهبری «حسن یوگیل» در این پژوهش از دو مخزن اطلاعاتی استفاده کردند که در یکی از آنها ویدئوهایی از افراد در حال خنده واقعی و در دیگری کلیپ‌هایی از افراد با خنده‌های مصنوعی وجود داشت. در مرحله بعد از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شد تا صورت افراد در این ویدئوها علامت‌گذاری شود. به این ترتیب الگوریتم مشخص کرد بخش‌های مختلف صورت از جمله دهان، گونه‌ها و چشمان هنگام لبخند تا چه حد تغییر می‌کنند. هرچند تمایزهایی بین دو گروه وجود داشت اما مهم‌ترین آنها مربوط به چشمان بود. افرادی که بطور واقعی می‌خندیدند ماهیچه‌های دور چشمان خود را ۱۰ درصد بیشتر از افرادی حرکت می‌دادند که لبخندشان مصنوعی بود.  این نرم‌افزار پس از آموزش توانست ویدئوهای افراد در حال خنده را ارزیابی کند وبطور دقیق واقعی بودن لبخند فرد را تشخیص دهد.

 

ارسال نظر