ساق‌دستی با ماژول الکتریکی که از کشیدگی عضلات جلوگیری می‌کند

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۱۴
ساق‌دستی با ماژول الکتریکی که از کشیدگی عضلات جلوگیری می‌کند

نیو اطلس| محققان یک ساق دست مجهز به ماژول الکتریکی ابداع کرده‌اند که روی دست کاربر قرار می‌گیرد و کشیدگی بیش از حد عضلات دست کاربر را به او هشدار می‌دهد.

سندروم ‌های کارپال تونل و ماوس آرم و همچنین مشکل آرنج تنیس بازان، دو نکته مشترک دارد. این مشکلات در نتیجه کشیدگی ماهیچه به وجود می‌آیند و گجتی جدید برای درمان آنها ابداع شده است.

محققان دانمارکی این گجت به نام MLI Elbow را ابداع کرده‌اند که هدف از آن هشدار به کاربر درباره فعالیت‌هایی است که به چنین مشکلاتی منجر می‌شود. «MLI»در این دستگاه در حقیقت «شاخص بار عضلانی» است.

 این گجت شبیه یک ماژول الکترونیکی است که به ساق دستی از جنس الاستیکی متصل شده است. این ساق دست روی ساعد کاربر را می‌پوشاند.هنگامی که کاربر از رایانه خود استفاده می‌کند، تنیس بازی می‌کند یا حتی در معدن کار می‌کند، الکترودها و حسگرهای دیگر در ماژول فعالیت ماهیچه و الگوی حرکات آن را اندازه‌گیری می‌کنند. اطلاعات جمع‌آوری شده از این طریق به وسیله بلوتوث به یک اپلیکیشن در موبایل کاربر ارسال می‌شود. در مرحله بعد این اطلاعات به یک سرور مبتنی بر سرویس ابر فرستاده می‌شود تا به وسیله الگوریتم‌های هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گیرد.

اگر مشخص شود که ماهیچه‌های کاربر در برابر فشار زیادی قرار دارند، اپلیکیشن به کاربر هشدار می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین میزان بار ماهیچه را بطور دقیق نشان می‌دهد و به کاربر اعلام می‌کند برای کاهش این‌بار چه کاری باید انجام دهد. علاوه بر آن این ماژول با استفاده از بازخورد لمسی به کاربر هشدار می‌دهد. در حال حاضر گجت با قیمت۱۵۷ دلار در وب سایت کیک استارتر عرضه شده است.

 

 

ارسال نظر