جذب شرکت‌های جدید برای پروژه بازگشت انسان به ماه

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۱۱
جذب شرکت‌های جدید برای پروژه بازگشت انسان به ماه

تک کرانچ| ناسا قصد دارد در پروژه بازگشت انسان به ماه با شرکت‌های بیشتری همکاری کند.

ناسا فراخوانی را ارایه داده تا شرکت‌های بیشتری را برای همکاری در پروژه «سرویس تجاری حمل بار قمری» (CLPS) جذب کند. این سازمان قصد دارد تا با همه شرکت‌هایی که در نوامبر سال گذشته انتخاب شده بودند، همکاری کند.

ناسا در این پروژه قصد دارد فرودگرهای قمری تجاری را به سطح ماه بفرستد تا با کمک آنها، برنامه‌های پژوهشی و علمی آینده را انجام دهد. این سازمان در جست‌وجوی شرکت‌های بیشتری است تا در آماده کردن فرودگرهای قمری همکاری کنند. قراردادهای این پروژه احتمالا می‌توانند تا ۲.۶ میلیارد دلار بودجه را فراهم کنند و تا سال ۲۰۲۸ ادامه داشته باشند.

CLPS، نخستین مرحله برنامه آرتمیس ناسا است که برای فرستادن اولین فضانورد زن به ماه طراحی شده و قرار است انسان را به ماه بازگرداند. تمرکز پروژه CLPS روی وسایل حمل و نقل رباتیک است و قرار نیست پروژه‌ای برای ساخت فضاپیمای حامل انسان باشد. در واقع، هدف این است که ابزار ناسا برای انجام آزمایش‌های علمی توسط فرودگر به سطح ماه فرستاده شود و بررسی دقیق‌تری از وضعیت این سیاره صورت گیرد تا مقدمات لازم برای فرود انسان روی سطح ماه فراهم شود.ناسا قصد دارد با این شرکت‌ها و هر شرکت جدید دیگری که پس از این فراخوان به فهرست اضافه شود، همکاری کند تا فرودگرهای قمری در اندازه کوچک و متوسط را به ماه بفرستد.ناسا در پایان ماه مه اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ میلیون دلار را به قراردادهای مربوط به این ماموریت اختصاص داده است. سه شرکتی که در ابتدا از میان این ۹ شرکت انتخاب شدند، استروبوتیک، اینتویتیو ماشینز و اربیت بیاند بودند. اربیت بیاند روز گذشته اعلام کرد که به خاطر مشکلات داخلی شرکت نمی‌تواند از عهده این قرارداد بر‌اید و ناچار است از ادامه همکاری منصرف شود.ناسا باور دارد که این شرکای تجاری می‌توانند با روشی بی‌سابقه به پیشبرد دانش انسان در مورد ماه کمک کنند. این شرکت‌ها با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر می‌توانند توانایی انسان را برای بررسی بیشتر و بهتر ماه افزایش دهند.

 

 

ارسال نظر