اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۱۷

۱۵۶ گروه و  شرکت به نوآفرین پیوستند

ایرنا | وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از افتتاح طرح نوآفرین با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، ۱۵۶ گروه و شرکت در این سامانه ثبت نام کردند. آذری‌جهرمی تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح دیگر شرکت‌های استارتاپی کشور با مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و جذب سرمایه‌گذار روبرو نخواهند شد. این طرح که با نام سند توسعه اقتصاد دیجیتالی هم شناخته می‌شود یک هدف مشخص و اصلی دارد و آن تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی گفت: براساس طرح نوآفرین، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند.

جاسوسی مستقیم هکرها از دریچه وب‌کم کاربران

ایندیپندنت| حفره امنیتی موجود در نرم‌افزار جلسات تصویری زوم (Zoom) بیش از چهار میلیون کاربر را در معرض خطر جاسوسی مستقیم از طریق وب‌کم قرار داده است. جاناتان لایتشو مهندس نرم‌افزار ضمن کشف و افشای این حفره امنیتی در نرم افزار زوم، به دارندگان لپ‌تاپ‌های مک اپل هشدار داد که صرف پاک کردن این برنامه به حل این مشکل کمکی نمی‌کند.

به گفته وی، «این حفره امنیتی به هر سایتی اجازه می‌دهد تا یک کاربر را به اجبار به یک تماس از طریق برنامه زوم (Zoom Call) وصل کند، وصل شدن به این تماس همانا و روشن شدن خودکار و بدون اجازه وب‌کم کاربر همانا.»

بنابر تخمین‌های این مهندس نرم افزار، خطر این نوع جاسوسی بیش از چهار میلیون کاربر را در سراسر جهان، تهدید می‌کند. این حفره امنیتی نخستین‌بار در ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) به گردانندگان زوم گزارش شد و آنها در واکنش بطور تمام و کمال به این مشکل رسیدگی نکرده و تنها یک راه‌حل موقتی ارایه دادند.

به گفته لایتشو، اگرچه حذف این برنامه از روی سیستم‌های کامپیوتری از استفاه هکرها از این حفره امنیتی جلوگیری نمی‌کند، کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن امکان روشن شدن خودکار وب‌کم به هنگام پیوستن به یک جلسه تصویری، از خود در برابر خطر این نوع جاسوسی محافظت کنند.

 

ارسال نظر