برخورد موزیلا با دولت امارات به علت راهزنی‌های سایبری

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۳۳
برخورد موزیلا با دولت امارات به علت راهزنی‌های سایبری

نیو اطلس|

 شرکت موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس با برخوردی قاطع با دولت امارات اجازه نداد این کشور به عنوان یکی از فعالان طرح حفاظت از امنیت اینترنت ایفای نقش کند.

مقامات موزیلا دسترسی امارات به امکانات طرح یادشده و مشارکت در اجرای آن را مسدود کرده‌اند.

موزیلا با صدور بیانیه‌ای در این زمینه تصریح کرده که درخواست امارات برای مشارکت در این طرح جهانی را برای ارتقای امنیت اینترنت رد می‌کند، هدف از اجرای طرح مذکور توسط موزیلا ارتقای امنیت وب سایت‌های اینترنتی برای کاربران مرورگر فایرفاکس است.

علت این تصمیم مشارکت شرکت امنیت سایبری اماراتی دارک متر در فعالیت‌های هکری مخفی و مخرب علیه افراد و دولت‌های خارجی اعلام شده است. این شرکت قرار بود در اجرای طرح یادشده با موزیلا همکاری کند. دارک متر شرکتی فعال در ابوظبی است و بسیاری از فعالیت‌های هکری و مخرب دولت امارات علیه دیگر کشورها و اشخاص را به نمایندگی از آن انجام داده و امنیت و آسایش کاربران اینترنت را به خطر می‌اندازد.یکی از اقدامات هکری دارک متر، عملیاتی به نام راون بود که به سفارش سرویس اطلاعاتی این کشور انجام شد. البته دولت امریکا توجهی به اینگونه اقدامات مخرب حکومت امارات و توطئه‌های سایبری آن ندارد. حکومت امارات به برخوردهای وحشیانه و خشن با فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و همچنین تلاش برای اجرای حملات سایبری به کشورهای رقیب شهرت دارد.سلنا دکلمن مدیر امور مهندسی موزیلا تصریح کرده که اطلاعات موجود در مورد شرکت دارک متر نشان می‌دهد که این شرکت نمی‌تواند برای حفظ امنیت اینترنت مناسب گزینه مناسبی باشد و این خطر وجود دارد که از اطلاعاتی که در اختیار دارد برای انجام فعالیت‌های نظارتی و جاسوسی بهره بگیرد.وی افزود: لذا نتیجه گرفتیم اعتماد به دارک متر اعتبار ما را خدشه‌دار می‌کند و هم وب و هم کاربران اینترنت را به خطر می‌اندازد.موزیلا همکاری با برخی شرکت‌های همکار و طرف قرارداد با دارک متر را هم متوقف کرده و هشدار داده که وب سایت‌هایی که از خدمات این شرکت برای ارتقای امنیت استفاده می‌کنند باید این کار را متوقف کنند. این شرکت همکاری با یک مجموعه امنیتی دیگر به نام  Dubai Electronic Security Center را هم در دوبی فعلا به حالت تعلیق درآورده است.

 

 

ارسال نظر