ارایه نسخه لایت اسپاتیفای برای کشورهایی با سرعت اینترنت کم

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۳۲
ارایه نسخه لایت اسپاتیفای برای کشورهایی با سرعت اینترنت کم

فون آرنا|

 گزارش‌ها حاکیست که اپلیکیشن پخش و استریم آنلاین موسیقی اسپاتیفای نیز نسخه «لایت» خود را به منظور دسترسی کاربران ساکن در کشورهای با اینترنت کم سرعت ارایه کرده است.

 اسپاتیفای یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پخش و استریم آنلاین موسیقی در جهان به شمار می‌رود که حالا به نظر می‌رسد برای استفاده کاربران اهل کشورهایی که شبکه اینترنت در آنها سرعت پایین‌تری دارد، نسخه لایت خود را نیز منتشر و ارایه کرده است تا آنها بتوانند به راحتی آهنگ‌های مورد نظر خود را به صورت آنلاین گوش داده و در صورت نیاز، با خریداری اشتراک ماهانه و سالانه، به دانلود آنها در گوشی خود اقدام کنند.

حالا اسپاتیفای ضمن ارایه نسخه لایت اپلیکیشن خود اعلام کرده است که این نسخه در ۳۶ کشور جهان سومی با سرعت اینترنت پایین تنها با حجم ۱۰ مگابایت در فروشگاه‌های آنلاین همچون گوگل‌پلی‌استور قابل دسترسی و استفاده قرار گرفته است. این اپلیکیشن روی سیستم عامل اندروید ۴.۳ و بالاتر قابل نصب است و نیازی به حافظه و ظرفیت خالی در گوشی‌های هوشمند کاربران ندارد.

از جمله کشورهایی که اسپاتیفای لایت در آنها ارایه شده است، می‌توان به برزیل، مکزیک، آرژانتین، پرو، شیلی، کاستاریکا، بولیوی، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، اوروگوئه، امارات متحده عربی، عمان، قطر، الجزایر، مصر، عربستان سعودی، مراکش، لبنان، کویت، آفریقای جنوبی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، مالزی و هند اشاره کرد.

بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف همچون شبکه‌های اجتماعی از نسخه لایت (Lite) نیز علاوه بر نسخه اصلی، بهره می‌گیرند که برای آن دسته از کاربرانی که سرعت اینترنت کشورشان پایین است یا حافظه گوشی بسیار کم و محدود است، توسعه داده شده است تا آنها نیز بتوانند از قابلیت‌های اصلی و محوری بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعدد استفاده کنند و اخبار و گزارش‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از مزایای نصب و دانلود نسخه لایت این اپلیکیشن‌ها، مصرف بسیار پایین باتری موبایل است، به‌گونه‌ای که کاربران با نصب و استفاده از شبکه‌های اجتماعی موردنظر می‌توانند تا حد زیادی در بهینه‌سازی در مصرف باتری و افزایش مدت زمان شارژ‌دهی گوشی هوشمندشان کمک کنند.پیش‌تر بسیاری از کاربران اهل کشورهای توسعه نیافته و به اصطلاح جهان سومی در فضای مجازی از مشکلات متعدد در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف که حجم سنگین و مصرف باتری و اینترنت بالایی داشتند، شکایت خود را اعلام کرده بودند. شبکه‌های اجتماعی نیز به منظور استفاده همگانی و تسهیل دسترسی به اینترنت تصمیم گرفتند که با انتشار نسخه لایت از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار خود به این دسته از کاربران نیز کمک کنند تا مطالب و پست‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

از شبکه‌های اجتماعی که نسخه لایت خود را توسعه داده‌اند، می‌توان به فیس‌بوک لایت، فیس‌بوک مسنجر لایت، توییتر لایت، اسکایپ لایت و اینستاگرام لایت اشاره کرد و کاربران باید به منظور دریافت این نسخه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور مراجعه کنند.نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملاً قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند.بدون شک، کاربران منطقه امریکای شمالی که شامل ایالات متحده امریکا و کانادا می‌شود، از بزرگ‌ترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی همچون اپلیکیشن اسپاتیفای به شمار می‌روند.

 

ارسال نظر