اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۴

توییت ماسک درباره رونمایی از فضاپیمای «استار شیپ»

اسپیس| الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در توییتر خود اعلام کرده به زودی از نسخه جدید فضاپیمای استارشیپ رونمایی می‌کند.شرکت اسپیس ایکس خود را برای آزمایش «استارهاپر» آماده می‌کند. استارهاپر نمونه اولیه موتور فضاپیمای استارشیپ است که قبلا دو بار آزمایش شده است.هردوی این آزمایش‌ها در اوایل آوریل و در مقر بوکاچیکای اسیپس ایکس در ایالت تگزاس انجام شده است. اکنون به نظر می‌رسد استارهاپر یک آزمایش بزرگ در پیش رو دارد.در همین راستا الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در توئیتر خود نوشت: یک پیشرفت خارق العاده در بوکا! هاپر تقریباً آماده پرواز است. با توجه به آزمایش امشب به نظر می‌رسد مشکل موتور رپتور ۶۰۰Hz نیز حل شده است.او در توئیتی دیگر نوشت: چند هفته پس از پرواز هاپر، استارشیپ رونمایی می‌شود، احتمالا در اواخر جولای.

حمله سایبری به بزرگ‌ترین مرکز جرم‌شناسی انگلیس

بی‌بی‌سی| به تازگی مشخص شده رایانه‌های بزرگ‌ترین تهیه‌کننده سرویس‌های جرم‌شناسی پلیس انگلیس به یک باج افزار مبتلا شده بوده است. در همین راستا این شرکت مبلغ نامشخصی باج به مجرمان پرداخت کرده است. بزرگ‌ترین تهیه‌کننده سرویس‌های جرم‌شناسی انگلیس پس از حمله سایبری به سیستم‌هایش، مجبور شد به مجرمان باج بدهد.رایانه‌های شرکتEurofins Scientific  حدود یک ماه قبل به یک باج افزار آلوده شدند. در زمان وقوع این حمله شرکت آن را بسیار پیشرفته و پیچیده توصیف کرده بود. اکنون این موسسه بین‌المللی بدون به اشاره به مبلغ باج، پرداخت آن به هکرها برای دسترسی مجدد به فایل‌های رمزنگاری شده را تایید کرده است.هنوز مشخص نیست این شرکت چه زمان باج به مجرمان پرداخته است. آژانس جرایم ملی انگلیس (NCA) در انگلیس مشغول تحقیق درباره این حمله سایبری است. سخنگوی آن نیز اعلام کرده است: تحقیقاتی در این باره در جریان است و نمی‌توان اظهارنظری کرد.Eurofins Scientific  قبلا اعلام کرده بود فعالیت‌های آن به حالت نرمال بازگشته است. اما از اظهارنظر درباره پرداخت باج خودداری کرده بود. این شرکت نیمی از سرویس‌های جرم‌شناسی در انگلیس را فراهم می‌کند و سالانه ۷۰ هزار پرونده جنایی در انگلیس را بررسی می‌کند.به‌طور خاص Eurofins Scientific تست دی ان‌ای، تحلیل سم‌شناسی، تست اسلحه و آزمایش جرم‌شناسی رایانه‌ای را برای نیروی پلیس در سراسر انگلیس انجام می‌دهد.

کنترل امواج مغزی برای مقابله با خستگی مفرط

نیو اطلس| خستگی مفرط این روزها به یک مشکل جهانی مبدل شده و محققان دانشگاه واشنگتن قصد دارند با مطالعه دقیق‌تر امواج مغزی روش جدیدی برای حل این مشکل بیابند.کنترل امواج مغزی افراد و نحوه فعالیت آنها در افراد خسته و با نشاط و مقایسه آنها به پزشکان و محققان امکان می‌دهد تا الگوهایی را برای یافتن روش‌های درمانی جدید شناسایی کنند.تشخیص و جداسازی اطلاعات مربوط به خستگی از امواج مغزی کار بسیار دشواری است، زیرا مغز انسان این اطلاعات را همراه با اطلاعات متنوع مربوط به دیگر احساسات و عواطف شخصی مبادله می‌کند. اما محققان می‌گویند فناوری جدید تفکیک این نوع داده‌ها را در مغز ممکن می‌کند.در حال حاضر امواج مغزی ۵۴ داوطلب در دانشگاه واشنگتن برای بررسی این موضوع با دستگاه‌های موج نگاری مغز تحلیل شده و قرار است با مقایسه الگوهای مغزی آنها با افراد بانشاط‌تر علت خستگی مضاعف آنها مشخص شود.تحقیقات اولیه نشان می‌دهد فعالیت مغزی افراد دارای مشکل خستگی مضاعف با افراد عادی در دو بخش جلو و راست مغز و نیز بخش جلو و چپ مغز دارای تفاوت‌هایی است و در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند.

خودرویی که احساسات راننده را درک می‌کند

دیجیتال ترندز| رانندگی در بسیاری از مواقع کاری پر از نگرانی است، اما خودروی جدید جگوار که مجهز به هوش مصنوعی است می‌تواند احساسات راننده را درک کرده و او را آرام کند.خودروی لندرور جدید جگوار موسوم به جی آل آر از هوش مصنوعی برای شناسایی و درک حالات روحی و روانی راننده استفاده می‌کند.این خودرو که هنوز در مرحله آزمایشی است بعد از درک احساسات و شرایط روحی راننده وضعیت داخلی کابین خودرو را بر همین اساس تنظیم می‌کند تا از میزان فشار و استرس راننده کاسته شود. جگوار بر این باور است که در آینده می‌توان از این فناوری در خودروهای خودران هم استفاده کرد.سیستم مذکور از یک دوربین برای بررسی چهره راننده و یک نرم افزار ویژه تشکیل شده که قادر به تحلیل و بررسی حالات چهره هر فرد برای پی بردن به وضعیت روحی او اعم از شادی، ناراحتی، هیجان زدگی و غیره است. بعد از درک حالت روحی، این سیستم برای تنظیم وضعیت تهویه مطبوع، نور و دمای داخل کابین و غیره اقدام می‌کند.سیستم یادشده حتی قادر به انتخاب و پخش خودکار موسیقی بر اساس حالات روحی راننده نیز هست و به عنوان مثال اگر راننده را خواب آلوده تشخیص دهد نور داخل خودرو را افزایش می‌دهد. یک نسخه از این سیستم با امکانات مشابه برای دیگر سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده، اما زمان راه‌اندازی و عرضه آن به بازار مشخص نیست.

 

ارسال نظر