ایجاد زبان برنامه‌نویسی جدید با هوش مصنوعی

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۰۵

انگجت |

پژوهشگران «ام.آی.تی» (MIT) یک «زبان برنامه‌نویسی هوش مصنوعی» جدید ایجاد کرده‌اند که به گفته آنها می‌تواند یادگیری و استفاده از هوش مصنوعی را برای افراد لذت‌بخش کند.

یک تیم از پژوهشگران‌ام.آی.تی یک زبان برنامه‌نویسی هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که به گفته آنها نه‌تنها این زبان برنامه زبان‌نویسی که «ژن» (Gen) نام دارد، عمل برنامه‌نویسی هوش مصنوعی را برای افراد بسیار آسان می‌کند بلکه به کارشناسان این حوزه کمک می‌کند تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

طی این مطالعه پژوهشگران زبان برنامه‌نویسی ژن را توضیح داده‌اند.

پژوهشگران گفتند: کاربران می‌توانند از ژن برای نوشتن مدل‌ها و الگوریتم در رشته‌هایی مانند رایانه، رباتیک و آمار که معمولاً هوش مصنوعی نقش خاصی دارد، استفاده کنند. آنها می‌توانند این کار را بدون نیاز به انجام معادلات پیچیده یا دستی نوشتن کد انجام دهند.

کارشناسان همچنین می‌توانند از زبان برنامه‌نویسی جدید برای نوشتن مدل‌ها و الگوریتم‌های خاص که قبلاً بسیار پیچیده بود، استفاده کنند.

به گفته پژوهشگران انجام رندرینگ (گرافیک رایانه‌ای)، یادگیری عمیق و انواع شبیه‌سازی احتمالات با استفاده از زبان برنامه‌نویسی مذکور ساده‌تر می‌شود. پرداز زدن یا ارایه ماشینی تصاویر یا نمایان‌سازی یا رندرینگ (Graphics rendering) فرآیند تولید ماشینی تصاویر بر پایه مدل‌های محاسباتی و سپس ارایه رایانه‌ای آنها روی صفحه نمایش را شامل می‌شود.

رندرینگ به فرآیند نمایش تصاویر اجسام سه‌بعدی (۳D) روی صفحه نمایشگر دو‌بعدی گفته می‌شود. علاوه بر نکات مذکور پژوهشگران افزودند تمام افراد اعم از کارشناس یا فرد تازه کار در این زمینه می‌توانند از زبان برنامه‌نویسی ژن استفاده کنند و به این صورت نیست که تنها افراد خاصی بتوانند از آن استفاده کنند.

 

ارسال نظر