رکورد سریع‌ترین سفر دور دنیا شکسته می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۶۴

آرس تکنیکا| یکی از فضانوردان کهنه کار ناسا قصد دارد رکورد سفر دور زمین را بشکند. او قصد دارد با سرعت ۵۱۶ مایل برساعت از ۹ تا ۱۱ جولای دور زمین سفر کند و با اختلاف ۲۳ دقیقه رکورد قبلی را بشکند.

«تری ویرتس» یکی از فضانوردان کهنه کار ناسا که تاکنون سه بار به فضا سفر کرده قصد دارد رکورد سریع‌ترین سفر دور زمین را بشکند.

او همراه «همیش هاردینگ» (موسس یک شرکت مشاوره تجاری به نام «اکشن آویشین») تلاش دارند از ۹ تا ۱۱ جولای دور زمین مدار بزنند. در حال حاضر رکورد ثبت شده به سریع‌ترین سفر دور زمین به یک جت بمباردیر گلوبال اکسپرس تعلق دارد که با سرعت ۵۱۱ مایل برساعت پرواز می‌کرد.

اما ویرتس و همراهش قصد دارند از جت کوچک‌تر G۶۵ER استفاده کنند که با یک بار سوخت‌گیری می‌تواند ۷۵۰۰ مایل را طی کند.

این هواپیما همراه چهار خلبان از مقر فضایی کندی در ۹ جولای پرواز می‌کند ویرتس در این باره می‌گوید: ما در سالگرد ماموریت آپولو ۱۱ سفر خود را آغاز می‌کنیم.

هواپیما پس از گذر از فلوریدا و قطب شمال برای سوختگیری در قزاقستان فرود می‌آید. در این توقف «گنادی پادالکا» فضانورد روسی نیز با آنها همراه می‌شود. پس از آن هواپیما در جزیره مورتیس توقف می‌کند. ویرتس امیدوار است با سرعت متوسط ۵۱۶ مایل برساعت این سفر را طی کند و با اختلاف ۲۳ دقیقه رکورد فعلی را بشکند.

 

ارسال نظر