اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۰۱

 حمایت از دانش‌بنیان ها در قالب خدمات توانمندسازی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: با توجه به اهمیت خدمات مالکیت فکری در تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و حفاظت و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان در داخل و خارج کشور، این صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در قالب خدمات توانمندسازی آغاز کرد.

سیاوش ملکی فر با بیان این مطلب گفت: ثبت اختراع، طرح و نشان تجاری در داخل و خارج کشور و خدمات ممیزی و مدیریت دارایی‌های فکری از جمله خدمات مالکیت فکری است که صندوق نوآوری و شکوفایی، امسال برای اولین‌بار از دریافت آنها حمایت می‌کند.

به گفته وی در بخش «ممیزی و مدیریت و ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری» به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات این حوزه، شرکت‌ها می‌توانند از سه خدمت «جست‌وجوی دانش‌پیشین (Novelty Check) »، «نقض‌پتنت (Infringement)»

و «تحلیل پتنت» استفاده کنند. وی در توضیح خدمات «نقض پتنت» خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی یا شرکت‌هایی که در آستانه صادرات محصولات و خدمات خود قرار دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات «نقض پتنت» اطمینان یابند که فروش محصول، خدمت یا دانش فنی آنها در کشور مقصد، موجب نقض حقوق مالکیت فکری سایر شرکت‌ها نمی‌شود، همچنین این شرکت‌ها می‌توانند با ثبت دارایی‌های فکری خود در مقاصد صادراتی، از بازارهای صادراتی خود پیشگیرانه حفاظت کنند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی درباره «تحلیل پتنت» نیز افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد توسعه محصولات فناورانه جدید دارند نیز می‌توانند با استفاده از خدمات «تحلیل پتنت»، شناخت عمیقی از آخرین وضعیت دانش و فناوری در حوزه‌های مرتبط به دست آورده و مسیر توسعه و اکتساب محصول را شتاب ببخشند. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فرآیند دریافت این خدمات و جزییات بیشتر در خصوص میزان و نحوه حمایت صندوق می‌توانند با مدیریت خدمات توانمندسازی (شماره تماس: ۴۲۱۷۰۶۹۲) تماس بگیرند.

نخستین لپ‌تاپ مجهز به 5G رونمایی شد

کوالکام و لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ نخستین لپ‌تاپ مجهز به شبکه 5G  در جهان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. به گزارش ایسنا، رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ که در شهرتاپیه، مرکز تایوان برگزار می‌شود، میزبان رونمایی یک محصول جدید و شگفت‌انگیز بود که با همکاری کوالکام و لنوو تحت توسعه قرار دارد و قرار است عنوان نخستین لپ تاپ مجهز به شبکه 5G را به خود اختصاص دهد. این لپ‌تاپ که در غرفه شرکت تراشه‌ساز کوالکام در معرض دید شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ قرار گرفت، از پردازنده اسنپدراگون سی‌ایکس ۸ که به مودم‌های 5G x55  مجهز است، بهره می‌برد. گفته می‌شود پردازنده‌های اسنپدراگون سری 8cx  نخستین پردازنده‌های ۷ نانومتری جهان به شمار می‌روند که می‌تواند تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را برای کاربران به ارمغان بیاورد. جانسون ژیا، نایب‌رییس بخش کسب و کار رایانه‌های شخصی شرکت لنوو در گفت‌وگو با گزارشگر تک‌رادار گفت: لپ‌تاپ‌های مجهز به شبکه 5G بر مبنای تراشه‌های اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام توسعه داده خواهد شد که بدین‌ترتیب عمر باتری بالا، عملکرد فوق‌العاده و شگفت‌انگیز در کنار تأخیر در عملکرد (lagging) بسیار کمی را رقم خواهد زد.

وی در ادامه تاکید کرد: همین مساله موجب می‌شود که این محصول برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای و مصارف گیمینگ به کار بیاید و طرفداران زیادی را به سمت و سوی خود جذب کند. البته هنوز هیچکدام از این دو شرکت جزییات بیشتری درباره این محصول منتشر نکرده‌اند ولی احتمالاً ویژگی و طراحی ظاهری آن نهایی نشده و ممکن است بعد از رونمایی و عرضه رسمی، تغییر و تحولات متعددی در آن ایجاد شود. با توجه به آنکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در تایوان وجود ندارد، کوالکام به منظور نشان دادن قابلیت‌های لپ تاپ‌های لنوو ویدئویی را از طریق یوتیوب در غرفه خود به نمایش گذاشت تا قدرت و تکنولوژی به کار رفته در این محصول جدید را جلوه داده و برای کاربران و علاقه‌مندان به محصولات فناوری به نمایش بگذارد. بر اساس engadget، در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت 5G شدت گرفته و هر یک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت5G  در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G  هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

 

ارسال نظر