احتمال تعطیلی دایرکت اینستاگرام

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۳۸
احتمال تعطیلی دایرکت اینستاگرام

ورج|به نظر می‌رسد شرکت فیس‌بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام قصد دارد پیام رسان مستقل اینستاگرام را که در قالب دایرکت در دسترس بود تعطیل کند. این برنامه کمک می‌کرد که برخی کاربران از طریق دوربین برای ارسال پیام‌های مستقیم در اینستاگرام اقدام کنند.

اخیرا اینستاگرام به کمک اعلانی این موضوع را با مخاطبان در میان گذاشته و نوشته است؛ «برای مدتی ما از دوربین‌های گوشی برای ارسال پیام‌های مستقل اینستاگرام استفاده می‌کردیم اما از ماه آینده، از برنامه Direct Supportپشتیبانی نخواهیم کرد. «مکالمات شما به طور خودکار به اینستاگرام جابه‌جا می‌شود بنابراین نیازی به انجام کار خاصی ندارید.»

این برنامه نخستین‌بار در دسامبر 2017 راه‌اندازی شد، مشابهت‌های زیاد برخی از قابلیت‌های اینستاگرام مثل استوری و دایرکت به برنامه‌های اسنپ چت در این برنامه نیز مشهود بود. اسنپ چت نیز فیلترهایی دارد و از طریق دوربین خود با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند.

اینستاگرام گفته است که آزمایش این برنامه یعنی دایرکت مستقیم را به پایان می‌رساند. به نظر می‌رسد علت اصلی این موضوع عدم موفقیت این برنامه در سطح جهانی است. بسیاری از کارشناسان حدس می‌زدند راه‌اندازی برنامه دایرکت مستقیم نقبی است به ایجاد یک برنامه مستقل از اینستاگرام. اما به نظر می‌رسد این ایده هرگز اجرایی نخواهد شد.

فراموش نکنیم که مدتی پیش مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد که قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور، پیام رسان‌های شرکت فیس بوک شامل اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک را با یکدیگر ادغام کند بر همین اساس شاید دیگری نیازی به راه‌اندازی برنامه‌های مستقل در این شبکه‌های اجتماعی نباشد.

 

ارسال نظر