اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۶:۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۶۵۹

بازوی رباتیکی که احساسات را درک می‌کند

تک اکسپلور| محققان اسپانیایی از تولید یک بازوی رباتیک خبر داده‌اند که با تعقیب چهره کاربران قادر به درک احساسات آنها است.

آلبایروس دورته دانشجوی سازنده این ربات می‌گوید برای طراحی آن از یکی از کارتون‌های تولیدی شرکت پیکسار به نام Jr. lamp الهام گرفته است. در این کارتون یک چراغ مطالعه احساساتی قادر به درک احساسات و عواطف انسان‌ها است. وی برای تولید این ربات از رایانه کوچک و جیبی Raspberry Pi استفاده کرده است. تولید بازوی رباتیک ربات مذکور هم با همکاری شرکت Slant Concepts انجام شده است. در انتهای این بازوی رباتیک دوربین و حسگرهایی برای شناخت بهتر محیط نصب شده است. بازوی رباتیک یادشده علاوه بر درک احساسات انسانی قادر به عکسبرداری نیز هست و می‌تواند بطور خودکار دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کند که با قرار گرفتن در برابر سوژه عکس دلخواه خود را تهیه کند. همچنین می‌توان این ربات را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به دنبال چهره افراد بگردد و از آنها عکس بگیرد.

ربات یادشده با مشاهده هر فرد احساسات وی را در یکی از پنج دسته شاد، خشمگین، غمگین، متعجب یا خنثی تقسیم‌بندی می‌کند. در صورت خوشحال بودن، بازوی رباتیک خود را کمی تکان می‌دهد، در صورت خشمگین بودن با فرد دست می‌دهد، در صورت غمگین بودن بازو به آرامی به سمت پایین می‌آید و در صورت شگفت زده بوده به عقب می‌رود. تعدادی چراغ ال‌ای دی نیز به صورت مدور در انتهای بازوی رباتیک نصب شده که متناسب با احساسات فرد روشن و خاموش می‌شوند.

انتخاب سایز مناسب کفش با هوش مصنوعی

نیواطلس | نایک قصد دارد ویژگی جدیدی به اپلیکیشن خرید خود اضافه کند. این ویژگی با کمک هوش مصنوعی از پای کاربر عکاسی و سایز کفش مناسب را برای او انتخاب می‌کند.

خرید کفش بطور آنلاین کار راحتی نیست و همچنین نمی‌توان مطمئن بود کفشی که به دست مشتری می‌رسد واقعاً اندازه پای او باشد.

در همین راستا شرکت نایک برای طرف کردن این مشکل یک سیستم مبتنی بر اپلیکیشن و هوش مصنوعی به نام Fit ابداع کرده است.

این تولید‌کننده کفش هم‌اکنون اپلیکیشنی در اختیار دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد از طریق موبایل‌هایشان کفش بخرند. به زودی هنگام انتخاب سایز و خرید با این اپلیکیشن گزینه‌ای به کاربر ارایه می‌شود تا از ویژگی Nike Fit  استفاده کند.

کاربر با انتخاب این ویژگی باید در حالی که جوراب به پا دارد جلوی دیوار بایستد. در مرحله بعد کاربر باید دوربین پشتی موبایل خود را به سمت پاها بگیرد و با استفاده از یک راهنمای موجود در صفحه مطمئن شود موبایل در حالت درستی قرار دارد.

در مرحله بعد اپلیکیشن با استفاده از دوربین پای کاربر را شناسایی و اسکن می‌کند. به این ترتیب اطلاعات مربوط به ۱۳ نقطه در هر پا را طی چند ثانیه جمع‌آوری می‌کند.

این اطلاعات به وسیله الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازش و مشخص می‌شود کدام سایز برای مشتری مناسب‌تر است. اپلیکیشن مذکور اطلاعات اسکن هر پای کاربر را حفظ می‌کند تا او مجبور نباشد برای خرید هر جفت کفش دوباره این عملیات را انجام دهد.

جایزه 10 میلیون دلار ی برای تولید نرم‌افزار آموزش

یاهونیوز| تولید نرم‌افزاری که بتوان آن را به سادگی بر روی تبلت‌های ارزان قیمت نصب کرد و از آن برای آموزش خواندن به افراد استفاده کرد، به چالشی با جایزه 10 میلیون دلاری مبدل شده است.

مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران، ثروتمندان و خیرین در سراسر جهان از اعطای جایزه‌ای ده میلیون دلاری موسوم به ایکس پرایز به فرد یا افرادی خبر داده‌اند که بتوانند چنین نرم افزاری را تولید کنند.

طی 15 ماهی که از اعلام خبر اعطای این جایزه می‌گذرد، نزدیک به 200 تیم از 40 کشور جهان، تلاش‌های خود برای تولید نرم افزار یادشده را آغاز کرده‌اند. هدف از این رقابت مقابله با بی‌سوادی و افزایش سازگاری با فناوری در همه نقاط جهان اعلام شده است.

نرم‌افزارهای عرضه شده بر روی تبلت‌هایی نصب شده و در اختیار هزاران کودک در 141 روستای دور افتاده تانزانیا قرار گرفته‌اند تا توسط این افراد آزمایش و بررسی شوند. به دنبال این آزمایش‌ها، رقابت ایکس پرایز به 5 گروه از شهرهای نیویورک، پیتزبورگ، برکلی، لندن و بنگلور محدود شده است.

قرار است برنده این رقابت چهارشنبه عصر اعلام شود. تیم برنده علاوه بر جایزه نقدی، دستورالعملی برای اجرای برنامه‌های خود را اعلام خواهد کرد. همچنین کدهای برنامه برنده باید بطور رایگان در اینترنت در دسترس همه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

 

 

ارسال نظر