طراحی اولین هواپیمای تمام الکترونیک توسط ناسا

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۶:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۴۶۵۶
طراحی اولین هواپیمای تمام الکترونیک توسط ناسا

دیلی میل |سازمان فضایی امریکا سرگرم طراحی اولین هواپیمای تمام الکترونیک است که هیچ نوع گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند.

این پروژه که با بودجه ناسا و با هدایت محققان دانشگاه ایلینوی در امریکا انجام می‌شود به بررسی پتانسیل استفاده از پیل‌های سوختی هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی دوست‌دار محیط‌زیست می‌پردازد.

محققان معتقدند که با استفاده از هیدروژن مایع متراکم و منجمد به‌جای گاز هیدروژن، می‌توان بدون نیاز به مخازن سنگین‌وزن ذخیره‌سازی انرژی، انرژی پاک تولید کرد.

این تغییر می‌تواند برای اولین‌بار باعث استفاده از انرژی هیدروژن زیست‌پذیر در هواپیماهای بزرگ شود و به‌این‌ترتیب انقلابی در صنعت هواپیمایی ایجاد کند.

ناسا برای این پروژه 6 میلیون دلار (معادل 4.6 میلیون یورو) در عرض سه سال ارایه خواهد داد.

محور تمرکز این پروژه بر ساخت یک هواپیمای کاملاً الکترونیک قرار دارد که از هیدروژن فشرده مایع به عنوان یک روش ذخیره‌سازی انرژی استفاده می‌کند.

انرژی شیمیایی هیدروژن از طریق یک سری پیل سوختی به برق تبدیل می‌شود که سیستم پیش‌رانش فوق‌العاده کارآمد برقی هواپیما را به حرکت درمی‌آورد.

پیش از این از پیل‌های هیدروژن برای به حرکت درآوردن خودروها و قطارها استفاده شده است اما وزن سنگین معادن ذخیره مقادیر کافی گاز فشرده شده هیدروژن که برای به حرکت درآوردن یک هواپیما لازم است، مانع استفاده از آن در هواپیماهای بزرگ شده است.

اما محققان اکنون قصد دارند که این محدودیت را با استفاده از هیدروژن مایع دور بزنند.

 

ارسال نظر