رویداد

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۳۹۷

رسوایی جدید فیس بوکی در کره جنوبی

تلگراف |

فیس بوک از یک شرکت در کره جنوبی شکایت کرده و ادعا می‌کند این شرکت با ۳۰ اپلیکیشن مختلف اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را استخراج کرده تا در اختیار مشتریان بازاریابی خود قرار دهد.

فیس‌بوک از یک شرکت در کره جنوبی شکایت کرده است و ادعا می‌کند این شرکت اطلاعات کاربران را جمع‌آوری و برای برنامه‌های بازاریابی استفاده کرده است.

این شبکه اجتماعی شرکت Rankwave در سئول را متهم کرده با استفاده از ۳۰ اپلیکیشن مختلف اطلاعاتی از فیس بوک به ارزش ۹.۸ میلیون دلار را استخراج کرده تا آنها را در اختیار مشتریان تبلیغاتی و بازاریابی خود قرار دهد.

در حال حاضر Rankwave از همکاری با فیس‌بوک برای اجرای تحقیقات درباره روش‌های فعالیت خود اجتناب کرده است. در نتیجه فیس‌بوک اعلام کرد تمام اپلیکیشن‌های این شرکت معلق شده‌اند.

این رویداد تا حدودی مشابه نشت اطلاعات کاربران در رسوایی کمبریج آنالایتیکا است. در رسوایی کمبریج آنالایتیکا مشاوران سیاسی با استفاده از یک پرسشنامه شخصیتی اطلاعاتی از ۸۷ میلیون کاربر را بدون اطلاع آنان جمع‌آوری کردند.

از سوی دیگر، پس از آنکه فیس‌بوک محدودیت‌های جدیدی روی شیوه عملکرد اپلیکیشن‌ها و شرکت‌های طرف سوم وضع کرد، این نخستین‌بار است که شرکت چنین اقدامی را انجام می‌دهد. پیش از این فیس‌بوک اپلیکیشن‌هایی که قوانینش را نقض می‌کردند، فقط معلق می‌کرد.

انحصارطلبی دوباره کار دست گوگل داد

تک کرانچ |

به نظر می‌رسد که هند نیز قصد دارد گوگل را تحت تأثیر فعالیت‌های انحصارگرایانه و نصب پیش فرض برنامه‌های اختصاصی خود روی گوشی‌های هوشمند مورد مواخذه قرار دهد.

پس از آنکه اتحادیه اروپا شرکت امریکایی گوگل را تحت‌تأثیر فعالیت‌های انحصارگرایانه جریمه کرد، حالا این شرکت به نظر می‌رسد که در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز با مشکل مواجه شده است؛ به گونه‌ای که حالا سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری اینترنت در هند نیز تصمیم گرفته است که گوگل را به علت فعالیت‌های انحصارگرایانه خود جریمه کرده و مورد مواخذه و سرزنش قرار دهد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، انحصارگرایی گوگل و تلاش برای نصب پیش فرض برنامه و سرویس‌های اختصاصی آن روی تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی این غول تکنولوژی امریکایی را به دردسرهای بزرگی انداخته و آن را با مشکلات عظیمی روبرو خواهد کرد.

چندی پیش بود که اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد.

مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کرده بودند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود در کنار سیستم‌عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب خود جلوگیری به‌عمل آورده است.

نمایشگری با پیکسل‌های یک میلیون بار کوچک‌تر از موبایل

گیزمودو |

محققان دانشگاهی روشی برای تولید پیکسل‌هایی ابداع کرده‌اند که یک میلیون بار کوچک‌تر از پیکسل‌های به کار رفته در نمایشگر رتینای اپل است.

 تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دیگر نمی‌توانند درباره تعداد پیکسل‌های موجود در نمایشگر دستگاه‌هایشان فخر فروشی کنند. محققان دانشگاه کمبریج راهی جدید برای ابداع پیکسل‌هایی ابداع کرده‌اند که یک میلیون بار کوچک‌تر از پیکسل‌هایی است که در نمایشگر رتینا اپل استفاده می‌شود. اما تراکم انبوه پیکسل فقط یکی از وجوه این دستاورد جالب است.

پیکسل‌های مذکور با پوششی از جنس ذرات میکروسکوپی طلا و پلیمری الکترواکتیو ابداع شدند. پلیمر مذکور پلی آنیلین نام دارد که ساختار آن در معرض یک میدان مغناطیسی تغییر می‌کند. این فرایند در مکان ترکیب ذرات طلا و پلیمر اتفاق می‌افتد. ماده حاصل به یک فیلم پلاستیکی اضافه می‌شود که پوششی آینه‌ای و منعکس‌کننده نور دارد. این فرایند بسیار ساده به نظر می‌رسد و اکنون مشخص شده این یکی از بهترین ویژگی‌های فناوری جدید است.

در فناوری جدید به جای تهییج یک ماده شیمیایی برای انتشار فوتون‌ها، نور بین ذرات میکروسکوپی طلا و پوشش منعکس‌کننده آنها به دام می‌افتد. اما با وجود سایز بسیار کوچک پیکسل‌ها آنها نوعی نور تولید می‌کنند که برای چشم انسان بسیار درخشان به نظر می‌رسد.

می‌توان با استفاده از جریان الکتریکی خاصی که پوشش پلیمری ذرات طلا را تغییر می‌دهد، رنگ هر پیکسل را با طیفی خاصی هماهنگ کرد.

نسخه جدید اندروید با ایموجی‌های جدید

گوگل |

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل قصد دارد ایموجی‌های جدیدی را به پلت‌فرم نسخه جدید اندروید اضافه کند که در آن جنسیت تعریف نشده است.

 ایموجی یا شکلک‌های اینترنتی و موبایلی که در سال‌های اخیر فضای مجازی را درنوردیده و در بسیاری از موارد جای متون تایپ شده در پیام‌های رد و بدل شده میان کاربران اپلیکیشن‌های پیام رسان را گرفته است، تحت تأثیر مسائلی همچون تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان توسط بسیاری از جامعه‌شناسان و منتقدان اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند تا جایی که شرکت‌های بزرگ توسعه‌دهنده سیستم عامل‌های موبایلی همچون اپل و گوگل تصمیم گرفته‌اند تغییر و تحولات عظیمی را در پلتفرم‌های خود به وجود بیاورند تا دیگر عرصه برای منتقدان جنسیتی باز نباشد.

 گوگل قصد دارد ایموجی و شکلک‌های بدون جنسیت را به پلتفرم نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی خود که به اندروید کیو (android Q) موسوم و معروف شده است، اضافه کند.

حالا گفته می‌شود ۵۳ ایموجی جدید قرار است به فهرست ایموجی‌های قبلی موجود در سیستم عامل اندروید افزوده شود که به صورت انسان‌هایی با صورت زردرنگ طراحی شده‌اند و ترکیبی از چند طرح و حالات انسانی جدید هستند که به ویژگی‌های جدیدی که برای هر دو جنسیت زن و مرد قابل استفاده است، مجهز خواهند بود.

راه‌اندازی شبکه خیرخواهان  با کمک هوش مصنوعی

آسین ایج |

سوشیالی گود نام جدیدترین شبکه اجتماعی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند است که از آن برای انجام فعالیت‌های خیریه، جمع‌آوری پول با اهداف خیرخواهانه و غیره استفاده خواهد شد.

SociallyGood  اولین بازار آنلاین برای سازماندهی فعالیت‌های خیرخواهانه اجتماعی محسوب می‌شود که یک اپلیکیشن تلفن همراه برای آن طراحی شده است.

مرتبط ساختن آسان فعالان اجتماعی، یافتن افراد علاقه‌مند جدید، شناسایی سازمان‌های غیرانتفاعی علاقه‌مند به این نوع فعالیت‌های خیریه و ایجاد امکانی تازه برای کمک رسانی و فعالیت افراد داوطلب از جمله مزایای طراحی اپلیکیشن SociallyGood است.

خدمات رسانی از طریق این اپلیکیشن، در حوزه‌هایی همچون تخصیص منابع، همتایابی، نظارت و ارزیابی و غیره قابل تقسیم‌بندی است. به منظور ارتقای عملکرد SociallyGood در حوزه‌هایی همچون جمع‌آوری کمک‌های خیریه، شناسایی و دسته‌بندی نیروهای داوطلب، سازماندهی رویدادها، همتایابی و شناسایی نیروهای همکار مناسب، مدیریت فعالیت‌ها و غیره از هوش مصنوعی نیز استفاده شده است.

این برنامه فعلاً در هند و امریکا فعال شده و انتظار می‌رود ظرف سه سال آینده در دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. برخی زیرمجموعه‌های سازمان ملل مانند برنامه توسعه سازمان ملل متحد نیز در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از SociallyGood هستند.

 

 

ارسال نظر