اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۰:۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۴۱۴۶

باید از پیام رسان‌های داخلی بیشتر حمایت می‌شد

ایسنا| معاون اول قوه قضاییه گفت: باید بیشتر از این از پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌شد.

 غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در بحث فضای مجازی به مردم توصیه کردید که تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نگیرند اما برخی سازمان‌های مسوول به دنبال تنش در این رابطه هستند، توصیه‌تان به دستگاه‌هایی که باید نظارت‌های بیشتری داشته باشند چیست؟ گفت: امروز یکی از مسائلی که مورد توجه از سوی دوست و دشمن است بحث فناوری‌های جدید است.

وی افزود: قوه قضاییه به‌شدت مدافع این است که کل کشور از فناوری‌های جدید استفاده صحیح کند. امروز دشمن و برخی از تروریست‌ها و باندهای مافیایی و کلاهبرداران و مرتکبین جرایم مختلف از این فضا استفاده می‌کنند و حقیقتاً موجب افزایش جرم و جنایت و منجر به افزایش کار برای قوه قضاییه می‌شوند و ناامنی در کشور را ایجاد کرده و آرامش را برهم می‌زنند. معاون اول رییس قوه قضابیه در پاسخ به این سوال که اقدامات و همکاری‌ها در راستای کنترل فضای مجازی به کجا رسیده است، گفت: بنده عضو شورای عالی فضای مجازی نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم برای مدیریت این فضا تلاش‌هایی می‌شود. همچنین در حمایت از پیام رسان‌های داخلی تأخیری در این زمینه وجود دارد. وی اضافه کرد: باید بیشتر از این از پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌شد. در زیرساخت‌های داخلی و بومی که باید انجام می‌شد هم تأخیر داریم که باید تلاش‌هایی در این زمینه انجام شود. کمک‌هایی در حال انجام است که باید به سرعت آن افزوده شود.

سرقت ۴۱ میلیون دلاری پول مجازی از صرافی ژاپنی

زددی نت| هکرها با نفوذ به یکی از پنج صرافی مجازی برتر جهان در زمینه خرید و فروش پول مجازی، ۴۱ میلیون دلار از آن سرقت کردند.

هکرها در جریان حمله هکری به Binance بیش از ۷۰۰۰ بیت کوین را دزدیدند که ارزش آن بالغ بر ۴۱ میلیون دلار است. شرکت Binance از طریق وبلاگ و کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را تأیید کرده است. عوامل این حمله هنوز شناسایی نشده‌اند. هکرهای این شرکت از روش‌های مختلفی مانند فیشینگ، طراحی ویروس و دیگر روش‌های حمله برای دسترسی به حساب‌های کاربران استفاده کرده‌اند. آنها به کلیدهای API، کدهای 2FA و اطلاعات دیگری دسترسی یافته و همه آنها را سرقت کرده‌اند. این شرکت ژاپنی تعداد دقیق بیت کوین‌های مسروقه را ۷۰۷۴ مورد اعلام کرده و وعده داده که خسارات وارده به مشتریان خود را جبران کند، اما سازوکار این جبران هنوز مشخص نشده است.

امریکا سریع‌ترین ابررایانه جهان را می‌سازد

ورج| دو شرکت«‌ای‌ام دی» و «کری» با همکاری یکدیگر سریع‌ترین ابررایانه جهان را برای استفاده دولت امریکا تولید خواهند کرد. این ابررایانه که فرانتیر نام دارد تا سال ۲۰۲۱ ساخته می‌شود. قدرت پردازش این ابررایانه به ۱.۵ اگزافلاپس می‌رسد .وزارت انرژی امریکا سفارش‌دهنده این ابررایانه است و قصد دارد از آن برای انجام برخی محاسبات پیشرفته در حوزه تحقیقات هسته‌ای و تغییرات آب و هوایی استفاده کند. در سال‌های اخیر چینی‌ها و ژاپنی‌ها با تولید ابررایانه‌های فوق سریع در رقابت با امریکا پیش افتاده بودند. اما این کشور قصد دارد مجدداً عنوان مالک سریع‌ترین ابررایانه دنیا را از آن خود کند. باید توجه داشت که در این زمینه تضمینی وجود ندارد. زیرا چینی‌ها از تولید ابررایانه قدرتمند تازه خود تا سال ۲۰۲۰ خبر داده‌اند. از مجموع ابررایانه‌های برتر جهان ۲۲۷ مورد در چین و ۱۰۹ مورد در امریکا واقع است و ژاپن و کشورهای اروپایی در رتبه‌های بعدی هستند.

گم شدن اثر هنری فضایی ۱.۱ میلیون پوندی در فضا

دیلی میل| یک اثر هنری که با هزینه ۱.۱ میلیون پوند ساخته شده بود و همراه ماهواره‌ای به فضا ارسال شده بود، به دلیل تعطیلی ۶ هفته‌ای دولت امریکا و قطع ارتباط با ماهواره حامل آن در فضا گم شده است.

نخستین اثر هنری که به فضا ارسال شد به دلیل تعطیلی دولت امریکا گم شده است. در اوایل ماه دسامبر موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس تعدادی ماهواره کوچک و یک اثر هنری به نام Orbital Reflector متعلق به موزه ایالت نوادا را به فضا برد.

این اثر هنری طوری طراحی شده بود تا پس از خارج شدن از ماهواره حامل آن، به شکل یک بالن الماس شکل باز شود و نور خورشید را به زمین منعکس کند. اثر هنری مذکور با چشم غیر مسلح از روی زمین قابل مشاهده بود. «ترور پاگلن»  را طراحی کرده بود. ایده اصلی ورای آن نیز این بود که به مدت چند ماه آسمان شب به یک گالری اثر هنری تبدیل شود. به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ میلادی پاگلن با موزه هنر نوادا همکاری کرد تا این اثر هنری ۱.۱ میلیون پوندی را بسازد. در این پروژه بلندپروازانه یک ماهواره کوچک کیوب ست (به اندازه یک جعبه کفش) همراه یک بالن به فضا ارسال می‌شد. این بالن صد فوتی هنگام دور شدن از ماهواره باز می‌شد و به یک مجسمه تبدیل می‌شد که از روی زمین قابل مشاهده بود.  اما ۱۸ روز پس از آنکهOrbital Reflector›  به مدار زمین ارسال شد، دولت دونالد ترامپ طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور را آغاز کرد. طی تعطیلی ۶ هفته‌ای دولت امریکا، ارتباط با ماهواره قطع شد. در نتیجه دانشمندان نتوانستند بالن مخصوص اثر هنری را باز کنند.

 

ارسال نظر