اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۶۸

 شبکه نسل پنجم اینترنت تا سال ۲۰۲۰ به سنگاپور می‌آید

وزیر ارتباطات سنگاپور به‌تازگی اعلام کرده است که زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت G 5 در این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی راه‌اندازی و برقرار خواهد شد.

سنگاپور با همکاری غول‌های تکنولوژی و بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان سعی دارد هرچه سریع‌تر امکان بهره‌مندی کاربران از شبکه نسل پنجم اینترنت را برای شهروندان و کاربران این کشور به ارمغان بیاورد تا آنها بتوانند از خدمات اینترنت پرسرعت نسل جدید شبکه‌های مخابراتی بهره‌مند شوند و محتوای موردنظر خود را از فضای مجازی با بیشترین سرعت و دقت لازم دانلود کنند.وزیر ارتباطات اعلام کرده است که شبکه اینترنت نسل پنجم به زودی در دسترس کاربران و شهروندان سنگاپوری قرار خواهد گرفت و این کشور در واقع تا سال آینده به این فناوری نوین مجهز خواهد شد.

تولید ربات‌های کتک خور برای بیماران روانی

یاهونیوز|عرضه محصولات فناورانه برای کمک به بیماران روحی و روانی با هدف خالی کردن خشم و عصبانیت آنها با تولید ربات‌هایی جدید وارد مرحله‌ای تازه شده است.

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون اشیای رباتیکی با هدف پاکسازی روح و روان بیماران روانی تولید کرده‌اند که فرد می‌تواند با ضربه زدن، چاقو زدن و حتی فحاشی خطاب به آنها خود را سبک و عصبانیت خود را خالی کند.یکی از اشیای تولیدشده بدین منظور شبیه به یک نازبالش سیاه رنگ است. اما فرد بیمار با فرو کردن اشیای تیز به درون آن عصبانیت خود را خالی می‌کند. این شیء بعد از این کار شروع به لرزش می‌کند و تا زمانی که فرد همه اشیای برنده را از درون آن خارج نکند، به لرزش خود ادامه می‌دهد.

شیء دیگری که بدین منظور تولید شده یک کریستال درخشنده است که در صورت فحاشی خطاب به آن شروع به خنده‌های تحریک‌کننده می‌کند و تنها زمانی این کار را متوقف می‌کند که فرد آن را به‌شدت به زمین بکوبد.روان‌شناسان معتقدند که استفاده از این نوع وسایل فناورانه به تخلیه عقده‌های روحی و روانی افراد عصبی که با مشکلاتی همچون استرس، افسردگی، عصبانیت دایمی و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار مفید است. البته هنوز استفاده عمومی از این نوع وسایل مورد تأیید قرار نگرفته است.

اتصال «کپسول دراگون » به ایستگاه فضایی بین‌المللی

ناسا| کپسول دراگون حامل ۵۵۰۰ پوند تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. یک بازوی رباتیک که کشور کانادا آن را ساخته این کپسول را به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کرد.

کپسول دراگون که حامل ۵۵۰۰پو ند تجهیزات و آزمایش‌های مختلف است، به شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. این کپسول متعلق به شرکت اسپیس ایکس، روز شنبه پس از تأخیرهای مکرر بالاخره به آسمان پرتاب شده بود.«دیوید سن ژاک» فضانورد کانادایی، بازوی رباتیک بزرگ این ایستگاه فضایی را به کپسول دراگون متصل کرد. این بازوی رباتیک در کانادا ساخته شده و در ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار گرفته شده است.سن ژاک هنگام مخابره پیام رادیویی گفت: خوش آمدی دراگون! همچنین او به زبان‌های انگلیسی و فرانسه به تیم عملیات در زمین نیز تبریک گفت.سن ژاک در پیامی دیگر به دانش‌آموزان کانادایی گفت: لحظه اتصال بازوی رباتیک ۵۸ فوتی به کپسول دراگون برایم افتخارآمیز بوده است. پس از سال‌ها تمرین توانستم در یک لحظه بسیار خاص اوضاع را کنترل کنم، همه‌چیز به خوبی انجام شد.او نخستین فضانورد کانادایی است که این فضاپیمای رباتیک را به کپسول متصل می‌کند.به‌هرحال این دومین باری است که کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود. این کپسول نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ میلادی به آسمان پرتاب شد.

عرضه ویندوز 10 با هسته کاملا «لینوکسی»

ورج| مایکروسافت در سال‌های اخیر به علت سازگار کردن تولیداتش با محصولات و نرم افزارهای متن باز کاربران و متخصصان فناوری را شگفت زده کرده و این‌بار یک گام مهم دیگر در این زمینه برداشته است.

این شرکت قبلا پوسته‌ای لینوکسی برای ویندوز طراحی کرده و برخی ماژول‌های این سیستم عامل را هم با لینوکس سازگار کرده بود. مایکروسافت برای عرضه سیستم عامل‌های متن باز اوبونتو، SUSE Linux و فدورا نیز در فروشگاه ویندوز اقدام کرده بود.

اما مایکروسافت در تازه‌ترین اقدام خود یک هسته تمام لینوکسی برای ویندوز 10 در نظر گرفته است. قرار است ویندوز 10 جدید با چنین مشخصاتی تابستان امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.هسته اصلی لینوکسی ویندوز مبتنی بر نسخه 4.19 سیستم عامل لینوکس خواهد بود که یکی از باثبات‌ترین نسخه‌های لینوکس در جهان محسوب می‌شود. چنین اقدامی یک تحول مهم دیگر برای مایکروسافت محسوب می‌شود و طی عمر حدودا 35 ساله این سیستم عامل بی‌سابقه بوده است.هنوز مشخص نیست ویندوز مجهز به هسته لینوکس چه زمانی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. اما برخی منابع مطلع می‌گویند احتمالا این رویداد تا قبل از پایان سال 2019 رخ می‌دهد.

 

ارسال نظر