وب تاریک در اروپا به بن‌بست رسید

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۶۷
وب تاریک در اروپا به بن‌بست رسید

پی‌سی‌ورلد| پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) جلوی فعالیت دو بازارسیاه مبتنی بر دارک‌ وب را که به خرید و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی می‌پرداختند، گرفت.

«دارک وب» یا «وب تاریک» (Dark Web) به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آنها را مدیریت می‌کنند، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.

در حقیقت «دارک وب» بخش کوچکی از «وب پنهان» است و شامل سایت‌هایی می‌شود که برای کاربران خاص قابل مشاهده است، اما توسط آی‌پی‌های مخفی سرور اجرا می‌شوند. در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با پسوردهایی محافظت شده‌اند. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پی‌وال گذشته و از نرم‌افزارهای مخصوص استفاده کرد.

حاکی از آن است که پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) جلوی فعالیت دو بازار سیاه مبتنی بر دارک وب را که به خرید و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و سازمان و نهادهای دولتی و غیردولتی مختلف می‌پرداختند، گرفته و مانع فعالیت آنها در فضای مجازی شده است.به گفته مقامات یوروپل بسیاری از اطلاعات و محصولات خاص نظیر کارت اعتباری‌های مسروقه، نرم افزارهای آلوده به ویروس‌های رایانه‌ای و بدافزار، کالاهای قاچاق و غیرقانونی و همچنین خرید و فروش دارو و اسلحه در وب‌سایت‌های مختلفی که به صورت پنهانی در محیط دارک وب فعالیت داشته‌اند، متوقف، غیرفعال و بسته شده‌اند و بسیاری از سرکرده‌های آنان نیز تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

پلیس آلمان نیز در ادامه این گزارش اعلام کرده که سه نفر را که در بازار سیاه دارک وب ملقب به وال‌استریت فعالیت داشته‌اند و بالغ بر یک میلیون کاربر و بیش از پنج هزار مشتری را در خود جای داده بود، دستگیر و بازداشت کرده است.هنوز مشخص نیست که سرنوشت این افرا د چه خواهد شد و آیا این افراد همکارهایی در بخش های دیگر

داشته‌اند یا خیر؟

 

ارسال نظر