هوش مصنوعی نان ایده‌آل تولید می‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۴۳۸۹۶
هوش مصنوعی
 نان ایده‌آل تولید می‌کند

تلگراف|گروهی از محققان انگلیسی سعی دارند با کمک هوش مصنوعی به نانوایان کمک کنند قرص نانی تولید کنند که ایده‌آل باشد و به این ترتیب از دور ریز نان بکاهند.

نانواهای انگلیسی برای تولید یک قرص نان ایده‌آل دست به دامن هوش مصنوعی شده‌اند.

گروهی از محققان مستقر در یورک با دریافت بودجه ۷۷ هزار پوندی از دولت سعی دارند ماشینی بسازند که چنین قرص نانی را تولید می‌کند.

در حال حاضر ۸۰ درصد نان انگلیس به وسیله ماشین‌ها تولید می‌شود اما همه‌چیز از آب وهوا گرفته تا آرد به کاررفته روی نان تولیدی تأثیر می‌گذارد. در همین راستا محققان شرکت RedBlack Software و بنیاد تحقیقاتی Campden BRI  تصمیم دارند به نانواها کمک کنند بهترین محصول خود را تولید کنند.

جین تایلر مدیرعامل شرکت RedBlack Software می‌گوید: هر قرص نان با دیگری متفاوت است. نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد.

این روند بطور وسیع‌تر در نانوایی‌های بزرگ اتفاق می‌افتد و سالانه مقدار نانی به ارزش ۲۰۵ میلیون پوند دورریز می‌شود. تایلر در این باره می‌افزاید: حتی اندکی تفاوت در کیفیت آرد نان، تأثیر زیادی روی محصول نهایی خواهد داشت. به همین دلیل نانواها مقدار زیادی از خمیر را قبل از پخت نان دور می‌ریزند. در همین راستا در نانوایی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود تا اطلاعات مربوط به حسگرهای مختلف را جمع‌آوری کند. این اطلاعات نشان می‌دهند عوامل مختلف از رطوبت گرفته تا سرعت حرکت میکسر در کیفیت نان تأثیر می‌گذارد.

در مرحله بعد یک ربات می‌تواند با استفاده از این اطلاعات پیش بینی کند در هر روز چگونه می‌توان خمیر ایده‌آل را تولید کرد.

 

ارسال نظر