حمله تازه ترامپ به شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۸۹۲
حمله تازه ترامپ
به شبکه‌های اجتماعی

یاهونیوز| دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا برای چندمین بار از شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده و مدعی شده که از نزدیک در حال نظارت بر آنها بوده و عملکردشان را زیرنظر دارد.

این حمله جدید پس از ان اتفاق می‌افتد که فیس‌بوک دسترسی برخی چهره‌ای تندروی حامی ترامپ را به حساب کاربریشان در این شبکه اجتماعی مسدود کرده است. این رویداد در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم رخ داده است.

ترامپ طی روزهای جمعه و شنبه با ارسال توئیت‌هایی در این زمینه اقدام فیس‌بوک در این زمینه را سانسور شهروندان امریکایی در پلاتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی دانسته است.

وی قبلا هم بارها گفته بود که شبکه‌های اجتماعی نسبت به احزاب محافظه‌کار و جمهوری‌خواهان مغرضانه عمل می‌کنند. این در حالی است که فیس‌بوک و شرکت‌های مشابه بارها این مساله را رد کرده‌اند.

از جمله شخصیت‌های راست‌گرای تندرویی که حساب‌های کاربریشان در فیس‌بوک مسدود شده، می‌توان به پل نلن، میلو یانوپولوس، لورا لومر و پل جوزف واتسون اشاره کرد. حساب کاربری سایت اینفووارز نیز که اطلاعات خاصی را بر مبنای تئوری توطئه در مورد جنگ افروزی‌های دولت امریکا منتشر می‌کرد، در فیس‌بوک مسدود شده است.

یکی از شخصیت‌هایی که ترامپ از بسته شدن حساب کاربریشان در فیس‌بوک به‌شدت اظهار نارضایتی کرده جیمز وود بازیگر هالیوود است که قبلا حساب وی در توئیتر هم قفل شده بود. ترامپ در توئیت خود وودز را محافظه‌کاری قوی ولی مسوول معرفی کرده که برخورد با او بسیار ناعادلانه است.

 

 

ارسال نظر