اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۰:۴۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۶۱۶

بازار فروش رایانه راکدتر از همیشه

گارتنر| بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان موسسه گارتنر بازار فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی روندی نزولی را طی کرده است.با توجه به رکودی که در سال‌های اخیر گریبان گیر بازار فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی و لپ تاپ شده است، بیشتر کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند که بازار فروش این محصولات در سال‌های آتی روندی نزولی را تجربه خواهد کرد که حالا به نظر می‌رسد پیش‌بینی آنها درست از آب در آمده است.

 میزان فروش رایانه و لپ تاپ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد یک کاهش ۳ الی ۵ درصدی بوده و تنها ۵۸.۵ میلیون دستگاه رایانه در جهان به فروش رسیده است که این ارقام به وضوح نشان‌دهنده یک کاهش بی‌سابقه در استقبال کاربران از رایانه و لپ‌تاپ است.تحلیلگران پیش‌تر نیز پیش بینی کرده بودند که با توجه به رشد و شکوفایی قابل توجهی که در صنعت گوشی‌های هوشمند به وجود آمده است، بازار فروش رایانه لپ تاپ و همچنین دوربین به میزان قابل توجهی دچار رکود خواهد شد.

استرالیا هم استفاده از تجهیزات هواوی را کنار گذاشت

آسین ایج| مقامات چینی حاضر در سازمان تجارت جهانی به استرالیا هشدار داده‌اند که محدودیت‌های اعمال شده توسط این کشور علیه شرکت‌های مخابراتی چینی تبعیض آمیز و غیر رقابتی است.چین تصریح کرده که رویه‌های استرالیا ناقض قوانین تجارت جهانی است و باید تغییر کند.به دنبال اعمال فشار امریکا بر استرالیا، این کشور استفاده از تجهیزات تولید شده توسط شرکت هواوی برای توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه خود را کنار گذاشت و هرگونه خرید تجهیزات از هواوی را ممنوع کرد. اکثر کشورهای اروپایی در برابر این فشارها مقاومت کرده و رویه‌های متفاوتی را در پیش گرفتند.

نماینده چین در سازمان تجارت جهانی در این مورد گفته است: اقدامات استرالیا تأثیر بزرگی بر تجارت بین‌المللی دارد و ارتباطی با موضوع امنیت سایبری نداشته و تنها به منزوی شدن کشورها می‌انجامد.چین همچنین از اینکه استرالیا هیچ سند رسمی در مورد این ممنوعیت منتشر نکرده گله کرده و خواستار همکاری بین‌المللی برای حل چالش‌های مربوط به امنیت سایبری و امنیت شبکه‌های نسل پنجم شده است. استرالیا ممنوعیت مذکور را از ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۱۸ عملیاتی کرده، اما هنوز واکنشی به اعتراض مقامات چینی نشان نداده است.

درخواست از مردم برای نامگذاری یک منظومه شمسی

بی بی‌سی | ستاره شناسان از مردم کمک خواسته‌اند تا نام یک سیاره در منظومه شمسی را انتخاب کنند. این سیاره در سال ۲۰۰۷ کشف شده اما تاکنون نامگذاری نشده است.ستاره شناسان از مردم عادی خواسته‌اند تا در نامگذاری یک سیاره منظومه شمسی به آنها کمک کنند.این سیاره کوتوله که در سال ۲۰۰۷ میلادی کشف شده در فاصله‌ای دورتر از نپتون دور خورشید مدار می‌زند و از زمان کشف تاکنون (۲۲۵۰۸۸) ۲۰۰۷ OR۱۰ نامیده می‌شود.

اکنون کاشفان این سیاره از مردم خواسته‌اند تا نام بهتر و جذاب‌تری برای آن انتخاب کنند. گزینه‌های انتخابی نیز Gonggong، Holle و Vili هستند.هر نام که در این گزینش برنده شود بطور رسمی به بنیاد بین‌المللی ستاره‌شناسی ارایه خواهد شد.Gonggong الهه چینی برای آب است. در افسانه‌های چینی این الهه به ایجاد سیلاب مشهور است.Holle الهه زمستانی باروری، تولد دوباره و زنان در اروپا بوده است. از سوی دیگرVili نیز یک الهه lتعلق به شمال اروپا است. دانشمندان این نام‌ها را با توجه رنگ سیاره و انتظار ۱۲ ساله برای نامگذاری آن انتخاب کردند.

ابداع ورزش جدید توسط هوش مصنوعی

انگجت| یک آژانس طراحی با کمک هوش مصنوعی ورزشی جدید ابداع کرده است. در این ورزش دو تیم ۶ نفره در زمینی با سه دروازه با یکدیگر رقابت می‌کنند.بسیاری از ورزش‌ها ریشه‌ای چند صدساله در سنت‌های انسانی دارند. اما به نظر می‌رسد اکنون رایانه‌ها ورزش‌های جدید را خلق می‌کنند.درهمین راستا شرکت طراحی AKQA ورزشSpeedgate را معرفی کرده است. این نخستین ورزشی است که با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود.در ورزش مذکور تیم‌هایی ۶ نفره در یک زمین بازی با ۳ دروازه باز با یکدیگر رقابت می‌کنند. هنگامی که توپ به دروازه اصلی پرتاب می‌شود تیم یک امتیاز دریافت می‌کند. همچنین اگر توپ از دروازه کمانه کند، تیم امتیازی اضافی نیز دریافت می‌کند.

بازیکنان نیز باید مدام در حال حرکت باشند و توپ نیز باید هر سه ثانیه حرکت کند.

AKQA برای ابداع این باز ی اطلاعات ۴۰۰ ورزش فعلی در یک شبکه هوش مصنوعی وارد کرد. در مرحله بعد طرح اولیه‌ای از ورش‌ها و قوانین به وجود آمد. بسیاری از این ورزش‌ها و قوانین غیر واقعی بودند. بنابراین کارشناسان به تدریج ویژگی‌های مناسب را جدا کردند و در نهایت سه ورزش باقی ماند. در مرحله آخر با آزمایش واقعی ورزش‌ها Speedgate به عنوان ورزش جدید انتخاب شد. این آژانس طراحی حتی از هوش مصنوعی برای طراحی لوگوی بازی نیز استفاده کرده است.AKQA مشغول مذاکره با مقامات ورزشی ایالت اورگان در امریکا است و احتمالاً در تابستان یک لیگ درون شرکتی ایجاد شود.

 

ارسال نظر