اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۰:۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۴۳۲

جلوگیری از معامله مواد مخدر با هوش مصنوعی

انگجت| استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی در شبکه‌های وای فای انگلیس، تازه‌ترین روش مورد استفاده مقامات این کشور برای جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر در اینترنت است.  کیوسک‌های این  لینک که در سراسر انگلیس نصب شده‌اند، جایگزین تلفن‌های کارتی شده‌اند تا برقراری تماس‌های رایگان و سریع از طریق وای‌فای و نیز شارژ گوشی توسط شهروندان تسهیل شود. اما برخی قاچاقچیان مواد مخدر و خریداران این مواد از امکانات مذکور برای معامله انواع مواد مخدر هم بهره می‌گیرند. شرکت مخابرات انگلیس برای مقابله با این نوع سوءاستفاده‌ها با همکاری InLinkUK، الگوریتمی را ابداع کرده تا بطور خودکار تماس‌های انجام شده برای خرید و فروش مواد مخدر را بلوکه کند. این الگوریتم با بررسی تعداد تماس‌ها، مدت آنها و اطلاعات ارایه شده توسط پلیس در مورد هویت افراد مشکوک، الگوهای مکالمه آنها و نیز شماره‌های همراه این افراد نسبت به بلوکه کردن تماس‌ها اقدام می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قبل از راه‌اندازی این سیستم، فروشندگان مواد مخدر از ۵ کیوسک مذکور در یک بازه زمانی ۱۵ هفته‌ای برای فروش مواد مخدر استفاده کرده و ۱.۶۸ میلیون دلار به جیب زدند. هنوز مشخص نیست این سیستم تا چه حد برای مقابله با این تخلفات کارایی دارد.

عرضه لپ تاپی قدرتمند  با صفحه کلید نقش برجسته

ورج|  یک شرکت تجاری از تولید یک لپ‌تاپ قدرتمند برای اجرای بازی‌های ویدئویی خبر داده است که از صفحه کلیدی کشویی و منحصر به فرد برخوردار است. این لپ تاپ۷۰۰

 Predator Helios نام دارد که مدل پیشرفته لپ‌تاپ۳۰۰ Predator Helios محسوب می‌شود. دکمه‌های جهت نمای این لپ تاپ در سمت راست و چپ آن، در سطحی برجسته‌تر از دیگر دکمه‌ها قرار دارند و کشویی بودن صفحه کلید مذکور باعث می‌شود برخی امکانات آن در صورت تمایل کاربر در دسترس قرار بگیرند.

با باز کردن این صفحه کلید که HyperDrift نام دارد، فن‌های بزرگ آن‌که در زیر صفحه کلید قرار گرفته‌اند، قابل مشاهده می‌شوند و این کار خنک شدن لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌های سنگین را تسهیل می‌کند. البته دقت و سرعت عمل تمامی کلیدهای این لپ تاپ هم در مقایسه با نمونه‌های مشابه بیشتر است. قیمت و زمان عرضه دقیق این لپ تاپ هنوز اعلام نشده است.

ماموریت   ناسا برای جلوگیری از برخورد سیارک با زمین

سی نت|  ناسا قصد دارد در یک پروژه با کمک اسپیس ایکس جلوی برخورد سیارک با زمین را بگیرد. در این پروژه یک فضاپیما با صخره آسمانی برخورد و مسیر آن را منحرف می‌کند. ناسا با توجه به احتمال برخورد سیارک با زمین ماموریت DART را طراحی کرد. در این پروژه که شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است، اسپیس ایکس نیز شرکت می‌کند. ناسا قرارداد پرتاب DART را به اسپیس ایکس اعطا کرده است. قرار است این سیستم در ژوئن ۲۰۲۱ میلادی همراه یک موشک فالکون۹ از مقر وندربرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شود. کل هزینه پرتاب DART حدود ۶۹ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. هدف از طراحی DART رصد قمر کوچک سیارک Didymos در اواخر ۲۰۲۲ میلادی است. در این زمان صخره فضایی به فاصله ۱۱ میلیون کیلومتری زمین می‌رسد. در همین راستا فضاپیمای ماموریت DARTبا هدف منحرف کردن قمر Didymoon، با آن برخورد می‌کند. ناسا در این باره اعلام کرده است: این برخورد سرعت قمر در مداری که دور سیارک می‌زند را یک درصد تغییر می‌دهد. اگر پروژه DART موفقیت‌آمیز باشد، همین طرح برای دور کردن سیارک‌های خطرناک از زمین به کار گرفته می‌شود.

باگ اینستاگرام استوری‌ها  را برای کاربران ناشناس نشان داد

دیلی میل| باگی عجیب در اینستاگرام استوری‌های افراد ناشناس را در بخش فید کاربران نمایش می‌داد. اما اگر فرد سعی می‌کرد آن را تماشا کند، محتوا برای او باز نمی‌شد. برخی کاربران اینستاگرام باید درباره آنچه در استوری‌های خود منتشر می‌کنند، دقت بیشتری کنند. هفته گذشته، برخی از کاربران متوجه شدند استوری‌های افراد غریبه در بالای بخش feed آنها ظاهر می‌شود. اما اگر کاربران قصد تماشای استوری‌های مذکور را داشتند، محتوا برای آنان به نمایش در نمی‌آمد.

به گفته افرادی که این باگ را رصد کرده بودند، آنها بسیاری از کاربران را نمی‌شناختند و حتی گاهی اوقات استوری‌ها مربوط به حساب‌های کاربری خصوصی (Private) بود. یکی از کاربران توییتر در پیامی نوشت: سلام

 Instagram/@facebook @استوری افرادی که من نمی‌شناسم و فالو نمی‌کنم برای من نمایش داده می‌شود. به نوشته این کاربر جست‌وجویی کوتاه در توییتر نشان داد بسیاری از کاربران دیگر نیز این مشکل را گزارش داده‌اند. البته خوشبختانه اینستاگرام به افراد اجازه نمی‌داد استوری‌های افراد غریبه را تماشا کنند. این در حالی است که روزانه ۵۰۰ میلیون نفر از بخش استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند اما این باگ نگرانی‌هایی درباره امنیت کاربران به وجود آورده است. البته اینستاگرام وجود این باگ را تأیید و چند ساعت بعد آن را اصلاح کرد.

 

ارسال نظر