اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۷۲

افزایش فشار بر «گوگل» و «فیس بوک» در اروپا

یاهونیوز| بسیاری از کشورهای اروپایی فشارهای خود را روی فیس بوک و گوگل و دیگر شرکتهای فناوری امریکایی تشدید کردهاند تا آنها برای بلوکه کردن محتوای نامناسب بطور جدیتر اقدام کنند.

شبکههای اجتماعی امریکایی در زمینه مسدود کردن محتوای نژادپرستانه، تروریستی و حاوی هرزه نگاری چندان فعال نیستند و در این زمینه جدیت کافی به خرج نمیدهند. لذا دولتهای کشورهای مختلف جهان، آنها را برای حل این مشکل زیر فشار گذاشتهاند.

انگلیس از جمله کشورهایی است که با تصویب قانون جدیدی قصد دارد مدیران شبکههای اجتماعی را که محتوای مذکور را پاک نکنند به پرداخت جریمه نقدی یا فیلترشدن سایتهایشان محکوم کند.از سوی دیگر یک کمیته تخصصی در پارلمان اروپا به دنبال آن است که قانونی را به تصویب برساند که به موجب آن هر شرکت اینترنتی تنها یک ساعت وقت دارد تا مطالب نامناسب و دارای محتوای تروریستی را پاک کند و در غیر این صورت به پرداخت جریمه نقدی محکوم میشود. میزان این جریمه میتواند به میلیاردها دلار برسد.

وزیر کشور انگلیس در این زمینه تصریح کرده که ما شرکتهای اینترنتی را به پاک کردن محتوای نامناسب موجود در آنها مجبور خواهیم کرد. استرالیا، نیوزلند و برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز به دنبال اقدامات مشابهی در این

زمینه هستند.

استخراج «بیت‌کوین» در چین ممنوع می‌شود

رویترز| به نظر می‌رسد که چین قصد دارد استخراج بیت‌کوین را ممنوع اعلام کند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین بسیار داغ و پر تب و تاب شده و بسیاری از افراد با استخراج آنکه به بیت کوین ماینینگ معروف و موسوم است، توانسته‌اند تاکنون ثروت عظیمی را برای خود به دست آورده و کسب کنند.

اما بسیاری از منتقدان و کارشناسان فعال در این حوزه، همواره استخراج ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین از طریق ابررایانه‌ها را معادل و هم تراز با پول‌شویی، پول کثیف و فرار مالیاتی دانسته و همواره دولت‌های مختلف را تحت فشار قرار داده‌اند تا به منظور جلوگیری از چنین اقداماتی، جلوی استخراج بی‌رویه و آزادانه و بدون قانون و مقررات سخت‌گیرانه بیت‌کوین و ارز رمزهای مشابه آن را بگیرند.

حالا به نظر می‌رسد که دولت چین تصمیم گرفته است که استخراج بیت‌کوین را تا زمان وضع مقررات و قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌ای که بتواند به صورت کامل از پول‌شویی، کسب پول کثیف و فرار مالیاتی جلوگیری کرده و فعالیت و مبدا و مقصد دقیق جابه‌جایی ارز رمزهای استخراج شده را تحت بررسی و بازبینی قرار دهد، ممنوع و متوقف اعلام کند.به گفته مقامات چینی فعال در کمیسیون توسعه ملی و نظارت بر ارزهای دیجیتال، این اقدام به منظور افزایش شفافیت‌های مالی و جلوگیری از اقدامات نادرست از جابه‌جایی و تراکنش‌های پولی صورت گرفته است و به احتمال زیاد اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون تحت بررسی‌های دقیق و موشکافانه‌ای از سوی نهادهای نظارتی در چین قرار گرفته است.

 

ارسال نظر