اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۸۷

هزینه نیم میلیارد دلاری برای تولید گران‌ترین بازی

دیجیتال ترندز| مایکروسافت قصد دارد برای تولید نسخه جدید بازی «هالو» رقم بی‌سابقه ۵۰۰ میلیون دلار را هزینه کند تا عنوان سازنده گران قیمت‌ترین بازی ویدئویی تاریخ را از آن خود کند. به احتمال زیاد هزینه‌ای که صرف تولید بازی Halo Infinite می‌شود از ۵۰۰ میلیون دلار نیز فراتر خواهد رفت. باید توجه داشت که این مبلغ تنها به تولید بازی مذکور اختصاص می‌یابد و هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی بازی مذکور در این رقم گنجانده نشده است. پیش از این بازی‌هایی همچون Destiny و Call of Duty: Modern Warfare ۲ گران قیمت‌ترین بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شدند. اما برای تولید هیچ یک از این بازی‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه نشده بود.

فضاپیمای «ناسا» به حداقل فاصله با مریخ رسید

سی جی تی ان| فضاپیمای امریکایی ماون به حداقل فاصله با مریخ رسیده تا بتواند با مریخ نورد ناسا که در سطح این سیاره در حال اکتشاف است، ارتباط رادیویی برقرار کند. «ماون» که از چهار سال قبل ماموریت خود را آغاز کرده به تدریج در حال کاهش فاصله خود با سطح مریخ است تا بتواند وظایف محوله را با دقت بیشتری انجام دهد. «ماون» برای آنکه بتواند کاهش سرعت خود را به شکلی مناسب انجام دهد، خود را وارد جو سیاره مریخ کرده و این جو مانند یک ترمز برای این فضاپیما عمل کرده و سرعت آن را به تدریج کاهش می‌دهد. این فضاپیما در حال حاضر ارتفاع خود را از ۱۵۱ کیلومتر به ۱۳۲ کیلومتری سطح مریخ کاهش داده است. «ماون» قبلا در مداری در حال چرخش به دور مریخ بود که فاصله آن از سطح این سیاره از ۶۰۵۰ تا ۴۵۷۰ کیلومتر در نوسان بود. قرار است «ماون» وظیفه نقل و انتقال اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ را نیز که سال آینده به سمت این سیاره فرستاده می‌شود، بر عهده بگیرد. در عین حال «ماون» تحقیقاتی را در مورد ساختار و ترکیبات جو سیاره مریخ انجام خواهد داد.

گیاهان به حسگرهای شیمیایی تبدیل می‌شوند

نیو اطلس| محققان روشی یافته‌اند تا با اضافه کردن نوعی مواد نانو به گیاهان آنها را به حسگرهای شیمیایی تبدیل کنند. گیاهان ماشین‌های کوچک طبیعی جالبی هستند. آنها با توجه به ساختار بیونیک خود می‌توانند طیف وسیعی از قابلیت‌ها را ایجاد کنند. اکنون گروهی از محققان دانشگاه ملبورن روش جدیدی برای تبدیل گیاهان به کارخانه‌های نانو ابداع کرده‌اند. با کمک این روش گیاهان به عنوان حسگرهای شیمیایی عمل می‌کنند یا حتی می‌توانند در شرایط محیطی سخت (مانند مریخ) زنده بمانند.این روش از قابلیت گیاهان برای جذب آب و حل هر مولکولی در آن استفاده می‌کند. در مطالعات پیشین با کمک این قابلیت گیاهان نانوبیونیکی ابداع شد که تولید انرژی در آنها ارتقا یافته بود یا مواد منفجره را ردیابی می‌کرد. در هر دو این موارد از نانوتوب‌های کربنی استفاده شده است.

 

ارسال نظر