علت قطع دسترسی کاربران «اپل» به «نتفلیکس»

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۸۶

زد دی نت |  نتفلیکس نسبت به قطع دسترسی کاربران محصولات اپل به این سرویس پخش و استریم آنلاین فیلم و سریال واکنش نشان داد.

روز گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر قطع دسترسی کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد به سرویس نتفلیکس که بزرگ‌ترین پلتفرم پخش و استریم آنلاین محتوا در جهان به شمار می‌رود، در فضای مجازی منتشر شد و سر و صدا و جنجال‌های فراوانی را به راه انداخت. آنها که بدون شک از طرفداران پر و پا قرص نتفلیکس بوده و همواره فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را از این طریق به صورت آنلاین تماشا می‌کرده‌اند، عنوان کردند که دیگر قادر به دسترسی به این سرویس از طریق محصولات اپل نیستند. این کاربران با استفاده از قابلیت ایرپلی (Apple’s AirPlay) قادر بودند که از محتوای موردنظر خود در پلتفرم نتفلیکس بهره‌مند شوند که حالا دسترسی آنها قطع شده و دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این قابلیت از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون در دسترس کاربران اپل قرار گرفته بود. حالا نتفلیکس در واکنش به جنجال‌هایی که از روز گذشته فضای مجازی را در بر گرفته است، خاطرنشان کرده که این مساله صرفاً به خاطر محدودیت‌های فنی و تکنیکی در اپلیکیشن و قابلیت ایرپلی (Airplay) در پلتفرم این سرویس رخ داده است و ربطی به عمدی یا خصمانه بودن آن ندارد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، به نظر می‌رسد که نتفلیکس، به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم پخش و استریم آنلاین محتوا، فیلم و سریال از ورود اپل به این حوزه ناراضی است و بدین‌ترتیب تصمیم گرفته است که رابطه خود را با این شرکت قطع کرده و به حداقل برساند.

 

ارسال نظر