اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۹۷

امکان ارسال گزارش کندی ترافیک به نقشه گوگل

ورج| گوگل با به روزرسانی برنامه نقشه خود ارسال گزارش کندی ترافیک توسط کاربران را برای استفاده دیگر افراد برای اولین‌بار ممکن کرد. ارایه این خدمات توسط گوگل در شرایطی صورت می‌گیرد که برخی نرم افزارهای رقیب مانند ویز از مدت‌ها قبل خدمات مذکور را به علاقه‌مندان ارایه می‌دهند.پیش از این گوگل ارایه گزارش تصادفات خودرو، حضور پلیس در جاده و خیابان و وجود دوربین‌های سنجش سرعت را ممکن کرده بود. اما کاربران قادر به ارایه گزارش در مورد ایجاد گره‌های ترافیکی نبودند.این خدمات از این هفته به تدریج در دسترس کاربران نقشه‌های گوگل در برخی نقاط دنیا قرار می‌گیرد. مشخص نیست آیا کاربران سیستم عامل‌ای او اس هم از خدمات یادشده بهره مند می‌شوند یا خیر. گوگل اولین‌بار در دسامبر سال گذشته ارایه خدمات مذکور را بطور محدود آغاز کرد. البته محدودیت جغرافیایی ارایه خدمات یادشده باعث شده استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل بدین منظور چندان همه گیر نباشد.

آپدیت جدید «ویندوز۱۰» با یک ماه تاخیر

مایکروسافت| به نظر می‌رسد که نسخه بعدی به روزرسانی رسمی ویندوز ۱۰ اوایل خردادماه سال جاری منتشر شده و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز، به تازگی اعلام کرده است که آپدیت ماه مه ۲۰۱۹ میلادی که نسخه جدید به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به شمار می‌رود، حدود یک الی دو ماه آینده (حدود خرداد ماه سال جاری) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.این نخستین‌باری است که مایکروسافت تصمیم گرفته است که یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز ۱۰ را در ماه مه میلادی منتشر کند چراکه همواره این شرکت بزرگ ماه آوریل را برای انتشار این آپدیت انتخاب می‌کرد اما حالا به نظر می‌رسد که با یک ماه تأخیر، این غول تکنولوژی بزرگ زمان بیشتری برای بررسی‌های دقیق و تکامل این آپدیت صرف کرده است.

قطع دسترسی کاربران «اپل»  به سرویس «نتفلیکس»

دیجیتال ترندز| دسترسی کاربران گوشی‌های آیفون و آی‌پد به سرویس پخش آنلاین فیلم نتفلیکس قطع شده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، به نظر می‌رسد که نتفلیکس، به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم پخش و استریم آنلاین محتوا، فیلم و سریال از ورود اپل به این حوزه ناراضی است و بدین‌ترتیب تصمیم گرفته است که رابطه خود را با این شرکت قطع کرده و به حداقل برساند.روز گذشته بود که خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد که از طرفداران پر و پا قرص سرویس نتفلیکس بوده و همواره فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را از این طریق تماشا و دنبال می‌کردند، در فضای مجازی عنوان کردند که دیگر قادر به دسترسی به این سرویس از طریق محصولات اپل نیستند.

 

ارسال نظر