کشف ۷۴ گروه مجرمانه سایبری در فیس بوک

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۱۲

وایرد| برای دومین بار در سال‌های اخیر، محققان از شناسایی ده‌ها گروه سایبری مجرم فعال در فیس بوک خبر داده‌اند که مدیران این شبکه اجتماعی در برابر فعالیت آنها هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

بررسی یادشده نشان می‌دهد که فیس بوک تمایلی به مقابله با جانیان سایبری ندارد و این مساله را با وجود هشدارهای متعدد هنوز جدی نگرفته است.

پژوهشگران موسسه سیسکو می‌گویند موفق به شناسایی 74 گروه تبهکار در فیس بوک شده‌اند که در زمینه فروش اطلاعات کارت‌های اعتباری مسروقه، اطلاعات هویتی افراد، فهرست ایمیل برای ارسال هرزنامه، ابزار هک و دیگر فعالیت‌های خلافکارانه اقدام می‌کنند.

گروه‌های یادشده در فیس بوک مخفی کاری نمی‌کنند و با اسامی مانند حرفه ای‌های ارسال هرزنامه یا حرفه ای‌های هک فعالیت می‌کنند و برخی از آنها بیش از 385 هزار عضو دارند. یافتن این گروه‌ها با جست‌وجوی کلیدواژه‌های مرتبط نیز به سادگی ممکن است.

محققان سیسکو معتقدند با جست‌وجوی گسترده‌تر می‌توان گروه‌های خلافکار بیشتری را نیز در فیس‌بوک یافت. اما این شرکت به چنین موضوعاتی اهمیت نمی‌دهد و لذا کاربران باید هوشیاری خود را در برخورد با این گروه‌ها حفظ کنند.

 

ارسال نظر