اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۳۵

تضمین امنیت منازل با گجت‌های هوشمند

سی‌نت|  یکی دیگر از گجت‌های هوشمند خانگی که به تازگی مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفته و به منظور افزایش امنیت منازل و محل سکونت کاربران طراحی و تولید شده است، قفل درب هوشمند است که روی درب‌های ورودی منزل افراد نصب شده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند کاربران را دارد که در صورت تلاش افراد غریبه و ناشناس و ضربه به آن، به صورت اخطار و نوتیفیکیشن روی گوشی آنها ظاهر شده و آنها را از ورود احتمالی سارقان و دزدان آگاه و مطلع کند. این قفل‌های هوشمند همچنین بدون نیاز به کلید، تنها با اثر انگشت یا سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند یا احراز هویت بیومتریک باز و بسته می‌شود بنابراین احتمال نفوذ و ورود هرگونه فرد ناشناسی به خانه را غیرممکن می‌کند.

البته تنها سرقت دزدان نیست که امنیت خانه مردم را تهدید می‌کند، بلکه آتش سوزی، انتشار گاز مونوکسید کربن و حتی سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری از شبکه اینترنت بی‌سیم وای‌فای نیز امنیت خانه مردم را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از گجت‌های هوشمند خانگی که به‌منظور تأمین امنیت و سلامت خانه کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترموستات و سیستم  اطفای حریق هوشمند است که هنگام افزایش دمای ناگهانی و بوی دود و آتش، روشن و فعال‌سازی شده و از تخریب خانه و وسایل خانه کاربران جلوگیری به عمل می‌آورد.

حذف قابلیت آزاردهنده واتس‌آپ

فایو مک | واتس‌اپ یکی از قابلیت‌های آزاردهنده مربوط به تشکیل گروه‌های مختلف در این برنامه را حذف کرد تا دیگر هر کسی نتواند افراد مختلف را بدون اجازه به گروه مدنظر خود اضافه کند.  تا پیش از این هر کسی که شماره تلفن همراه فرد دیگری را در اختیار داشت، می‌توانست بدون کسب اجازه، وی را به عضویت هر گروهی در آورد. به بیان دیگر هیچ ساز و کاری برای کسب موافقت افراد در نظر گرفته نشده بود و این مساله موجب نقض گسترده حریم شخصی افراد می‌شد. واتس‌آپ اعلام کرده این وضعیت را تغییر خواهد داد تا مشخص شود چه افرادی می‌توانند بدون کسب اجازه سایرین را به عضویت گروهی درآورند و چه کسانی باید بابت این کار از اشخاص اجازه بگیرند. از این پس سه بسته‌بندی در این زمینه اعمال می‌شود و کاربران واتس‌آپ می‌توانند سه گزینه هیچکس، افراد موجود در فهرست تماس و همگان را انتخاب کنند. در صورت اعمال محدودیت تنها  ارسال لینک دعوت به عضویت ممکن است و این لینک در صورت عدم استفاده بعد از ۷۲ ساعت از کار می‌افتد. تنظیمات مربوطه از طریق مسیر تنظیمات، حساب شخصی، حریم شخصی و گروه‌ها در دسترس است. قرار است این خدمات ظرف چند هفته آینده در دسترس همه کاربران واتس‌آپ قرار بگیرد.

پارچه‌ای که الکتریسیته تولید می‌کند

پی‌سی‌ورلد | دو شرکت یک چادر کمپینگ ابداع کرده‌اند که نور خورشید را جمع‌آوری می‌کند. پارچه این چادر ۱۲۰ وات الکتریسیته به ازای هر متر‌مربع تولید می‌کند. شرکت نروژی Trapon Solar با همکاری شرکت سوئدیMidsummer AB نخستین پارچه چادر کمپینگ دنیا را ابداع کرده‌اند که می‌تواند انرژی خورشید را جمع‌آوری کند. شرکت

 Midsummer سلول‌های خورشیدی سبک و نازک تولید می‌کند. این سلول‌ها روی پارچه‌های چادر کمپینگ لمینیت شده‌اند. این پارچه در شرکت Trapon Solarتولید می‌شود. این سلول‌ها سبک هستند و وزن چادر را افزایش نمی‌دهند. این پارچه مخصوص حدود ۱۲۰ وات الکتریسیته به ازای هر متر‌مربع تولید می‌کند.

گوگل داپلکس با گوشی‌های بیشتری سازگار می‌شود

ورج| گوگل قصد دارد خدمات داپلکس خود را از طریق گوشی‌های هوشمند بیشتری در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد تا کاربران بتوانند فرآیند رزرو رستوران را به‌طور خودکار انجام دهند.

این خدمات هوش مصنوعی ابتدا از طریق گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال در ماه دسامبر عرضه شد. سپس از ماه مارس تمامی کاربران گوشی‌های پیکسل توانستند از آن بهره مند شوند. در ادامه، گوگل اعلام کرده خدمات یادشده را در اختیار کاربران تمامی گوشی‌های اندرویدی و‌ای او اس قرار می‌دهد. کاربران می‌گویند داپلکس از طریق گوشی گالکسی اس ۱۰ پلاس در دسترس قرار گرفته است. گوگل قبلاً اعلام کرده بود خدمات یادشده با نسخه ۵ سیستم عامل اندروید و نسخه‌های بعد از آن و همین طور تمامی آیفون‌های مجهز به نرم‌افزار گوگل اسیستنت سازگاری دارد. این خدمات که به گوشی امکان می‌دهد به‌طور خودکار با رستوران مدنظر کاربر تماس گرفته و زمانی را برای صرف شام ذخیره کند، فعلاً تنها در ۴۳ ایالت امریکا در دسترس است، اما قرار است در آینده در برخی نقاط دیگر این کشور هم قابل استفاده باشد. گوگل داپلکس از هوش مصنوعی بسیار پیشرفت‌های برخوردار است و صدای پخش شده از آن در زمان تماس با رستوران‌های مختلف تا بدان حد با صدای انسان شباهت دارد که معمولاً متصدیان رستوران‌ها متوجه نمی‌شوند تماس‌گیرنده ماشین بوده یا انسان.

 

ارسال نظر