رویداد

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۳۲

حذف اشیای زائد از ویدئوها در نسخه جدید افتر‌افکت

ورج| نرم‌افزار ویرایش ویدئوی افتر‌افکت از جمله محصولات محبوب شرکت ادوب است که در نسخه تازه آن امکان حذف اشیای زائد و مزاحم از تصاویر ویدئویی گنجانده شده است.

تدوین گران با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانند اشیا و لوازمی که در ویدئوهای مختلف زائد تشخیص می‌دهند از آنها حذف کنند.

افزودن این خدمات به افتر‌افکت ادوب با استفاده از فناوری هوش مصنوعی sensei ممکن شده است. تا پیش از این انجام چنین کاری با دستکاری فریم به فریم تصاویر ویدئویی ممکن بود که کاری وقت گیر، پرهزینه و غیردقیق محسوب می‌شد.

فناوری یادشده با ردگیری و تعقیب شیء انتخاب شده برای حذف از ویدئو آن را به‌طور کامل از قاب تصویر حذف می‌کند، حتی اگر شیء یادشده به‌طور مرتب در ویدئو جابه‌جا شود. ادوب از سال ۲۰۱۷ از برنامه‌ریزی برای ارایه این خدمات خبر داده و حتی آن را به‌طور آزمایشی عرضه کرده بود.

البته ادوب امکانات دیگری را هم به نرم‌افزار افتر‌افکت اضافه کرده که به خصوص برای استفاده سازندگان کلیپ‌های بصری و کوتاه مفید است. این امکانات که با استفاده از هوش مصنوعی به افترافکت اضافه شده‌اند، سازماندهی و مرتب‌سازی تصاویر مورد استفاده در کلیپ‌ها را بر مبنای آهنگ خوانده شده ساده‌تر می‌کنند.

هوش مصنوعی و امنیت کنسرت‌های موسیقی

انگجت|  بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که فناوری هوش مصنوعی قادر است کمک بسزایی به تأمین امنیت برگزاری رویدادهای مختلف نظیر کنسرت‌های موسیقی کند.

چند ماه پیش بود که وقوع یک حمله تروریستی هنگام برگزاری یک کنسرت موسیقی خارجی در انگلستان   همچنین برخی دیگر از رویدادهای تفریحی در فرانسه و سایر کشورها، جنجال‌های بسیاری به راه انداخت و تعداد زیادی از منتقدان نحوه برگزاری و تأمین امنیت کنسرت و اماکن عمومی به خصوص فضاهای تفریحی را زیر سوال برده و به چالش کشاندند. برخی از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری حالا به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که فناوری هوش مصنوعی و احراز هویت بیومتریک (تشخیص چهره هوشمند) قادر خواهد بود کمک بزرگی به تأمین و برقراری امنیت در برگزاری چنین مراسم و رویدادهایی کند و خیال تمامی شرکت‌کنندگان آنها را نیز راحت و آسوده سازد. آنها بر این باورند که هوش مصنوعی و احراز هویت بیومتریک با تشخیص چهره هوشمند یکایک شرکت‌کنندگان و افرادی که در کنسرت ثبت نام کرده و اقدام به تهیه بلیت کرده‌اند، می‌تواند تمامی سوابق مثبت و منفی آنها را به دست آورده و در صورت مشاهده و برخورد با موارد مشکوک احتمالی، به ماموران و مسوولان مربوطه گزارش و اخطار داده تا در صورت تأیید مورد مشکوک، از ورود آنها به سالن کنسرت و مرکز همایش رویدادهای مختلف جلوگیری به عمل بیاورند.

کشف ۳۶ شکاف امنیتی در اینترنت «LTE»

دیلی‌میل| محققان در کره جنوبی ۳۶ شکاف امنیتی جدید در استاندارد اینترنتی «ال‌تی‌ای » کشف کرده‌اند. یکی از این شکاف‌ها به هکرها اجازه می‌دهد اتصال کاربر به شبکه اینترنت را قطع کنند.

با وجود آنکه مدت زیادی از ارایه استاندارد اینترنتی LTE می‌گذرد، کارشناسان امنیت سایبری همچنان شکاف‌های امنیتی در آن کشف می‌کنند. در همین راستا محقان امنیت سایبری کره جنوبی ۳۶ شکاف امنیتی در استاندارد اینترنتیLTE کشف کرده‌اند که هکرها با سوءاستفاده از آنها می‌توانند به دستگاه کاربر دسترسی یابند. محققان انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی برای کشف این اختلالات از روش «fuzzing » استفاده کرده‌اند. در این روش با بررسی مقادیر انبوهی از اطلاعات یا fuzz شکاف‌های امنیتی رصد می‌شود. به‌طور دقیق‌تر محققان از یک ابزار به نام LTEfuzz برای کشف شکاف‌های مربوط به شبکه‌های LTE استفاده کردند. این ابزار به‌طور موفقیت‌آمیز ۳۶ شکاف امنیتی جدید را در طراحی و اجرای LTE در حامل‌های مخابراتی رصد کرد. این شکاف‌ها به هکرها اجازه می‌دهد اتصال کاربر به شبکه اینترنت را قطع کنند، یا شکاف دیگری پیامک‌های جعلی ارسال می‌کند. شکاف سوم که شاید نگران‌کننده‌ترین مورد امنیتی باشد، به هکرها اجازه می‌دهد تا مکالمات کاربر را استراق سمع کنند. طبق این پژوهش این اختلالات امنیتی بر اساس فاکتورهای مختلفی شکل می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است قطعات سخت افزاری حامل‌های مخابراتی دچار شکاف‌های امنیتی مختلفی باشند.

 

ارسال نظر