اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۰۲

آتش سوزی در مجتمع پایتخت میرداماد

ایسنا | سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز پنجشنبه از وقوع آتش‌سوزی در مجتمع تجاری «پایتخت» در خیابان میرداماد تهران خبر داد.  سیدجلال ملکی گفت: در پی اعلام انتشار دود از مجتمع پاساژ پایتخت واقع در خیابان میرداماد آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شده و پس از ورود به این مجتمع تجاری منبع این دود را جست‌وجو کردند. وی با بیان اینکه «آتش‌نشانان بعد از مدتی متوجه شدند منبع این دود، آتش‌سوزی در طبقه سوم این ساختمان است»، گفت: آتش‌نشانان در حال حاضر مشغول انجام عملیات و اطفای حریق هستند. ملکی تأکید کرد: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه آتش سوزی در طبقات اول و سوم این ساختمان رخ داده بود، گفت: دود ناشی از این آتش‌سوزی تا طبقه پنجم این ساختمان را فرا گرفته بود. وی با بیان اینکه پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه سه نردبان در محل حاضر هستند، افزود: عملیات اطفا حریق از سوی آتش‌نشانان به اتمام رسیده و آتش به‌طور کامل خاموش شده است. آتش نشانان در حال حاضر در حال تخلیه دود و ایمن‌سازی محل هستند.

ثبت «آنلاین» گوشی‌های مسافری در سامانه گمرک

روابط عمومی گمرک | بر اساس اعلام گمرک، ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه‌های رجیستری به صورت آنلاین انجام می‌شود.

گمرک ایران در اطلاعیه‌ای به مسافران و متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اعلام کرد که ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه رجیستری آنلاین شده و ضروری است متقاضیان ثبت گوشی‌های مسافری نکاتی را در نظر داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند در بروزرسانی اخیر سامانه «اظهارنامه گمرکی تلفن همراه» این امکان اضافه شده است که بعد از ثبت اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی به صورت آنلاین اطلاعات به سامانه همتا ارسال خواهد شد و کد فعال‌سازی از طرف همتا در همان روز پیامک خواهد شد. گوشی‌هایی که قبل از این تاریخ در سامانه ثبت شده و شناسه پرداخت دریافت کرده‌اند ولی بعد از به روزرسانی سامانه اقدام به پرداخت عوارض کرده‌اند در مرحله آخر با پیغام «خطا در استعلام imei از سامانه همتا: کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوند که اطلاعات این دسته بعد از بررسی‌های لازم به همان روش قبل و با ارسال فایل از سمت گمرک به همتا انجام خواهد شد و فعال‌سازی نیز از سمت همتا خواهد بود.

آزمایش قابلیت تماشای ویدئو با دوستان در اینستاگرام

ورج | اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی برای تماشای چندنفره ویدئوها است تا حضور خود را در آن حوزه محتوای سرگرمی، بیش‌ازپیش افزایش دهد. تماشای ویدئو یکی از آن فعالیت‌های سرگرمی محسوب می‌شود که درکنار دوستان، لذتی دوچندان دارد. فیس‌بوک، سال گذشته با معرفی قابلیت جدید Watch Party تلاش کرد تا سهمی از این نوع از فعالیت اجتماعی کسب کند. به‌نطر می‌رسد آنها در تلاش هستند تا قابلیتی مشابه را در اینستاگرام نیز آزمایش کنند. جین مانکوم وونگ از هنگ کنگ، در توییتی خبر آزمایش اینستاگرام را بیان کرد. احتمالا قابلیت مذکور، در یک چت ویدئویی در اینستاگرام قابل دسترسی باشد و با کلیک کردن روی یک دکمه مخصوص بتوان آن را اجرا کرد. البته، هنوز مشخص نیست که چه نوع از ویدئوها را می‌توان با قابلیت جدید، همراه‌ با دوستان مشاهده کرد، اما اگر اینستاگرام، بخش یادشده را برای گسترش بیشتر IGTV توسعه دهد، قطعا رقابت با یوتیوب شدیدتر خواهد شد.

اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز ۱۰ می‌آیند

ورج | مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های اندرویدی را با قابلیت screen mirroring به سیستم عامل ویندوز ۱۰ خواهد آورد. کاربران گوشی‌های اندرویدی از این پس قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های مورد استفاده خود در گوشی را با قابلیت screen mirroring روی رایانه مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود مشاهده کرده و استفاده کنند. مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده ویندوز ۱۰ با انتشار بیانیه و پیامی خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی خبر داده است که قابلیت جدیدی به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد که به واسطه آن کاربران می‌توانند بدون نصب و دانلود اپلیکیشن‌های موردنیاز خود روی رایانه، تمامی اطلاعات موجود در آنها را در رایانه خود مشاهده و استفاده کنند. مایکروسافت همچنین در این بیانیه نام و مدل گوشی‌هایی که از این قابلیت جدید پشتیبانی می‌کنند، را نیز عنوان کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس، اس ۹ و اس ۹ پلاس اشاره کرد. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که بعد از انتشار این قابلیت و در دسترس قرار گرفتن آن به‌طور عمومی برای کاربران، درصدد خواهد بود تا مدل‌های گوشی و رایانه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، را افزایش و توسعه دهد.

 

ارسال نظر