ادامه اختلال در فیس‌بوک و اینستاگرام

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۰۰
ادامه اختلال در فیس‌بوک و اینستاگرام

ایندپندنت |  

پنجشنبه شب اختلالی گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام دسترسی کاربران را در نقاط مختلف دنیا به این شبکه‌های اجتماعی قطع کرد. هنوز دلیل این اختلال اعلام نشده است.

اختلال در فیس‌بوک، مسنجر فیس‌بوک و اینستاگرام در نقاط مختلف جهان رخ داده است و کم و بیش ادامه دارد . به گفته برخی کاربران این بدترین اختلال در تاریخ فیس‌بوک است. البته چند ساعت پس از این اختلال اینستاگرام دوباره فعال شد.

کاربران این شرکت در سراسر استرالیا، امریکای شمالی و جنوبی، اروپا، ژاپن و مالزی این اختلال را گزارش کرده‌اند. کاربران اعلام کردند نمی‌توانند در این شبکه‌های اجتماعی پست ارسال کنند.

پس از این رویداد فیس‌بوک در توییتر اعلام کرد: ما سعی داریم اختلالات به وجود آمده را هرچه زودتر حل کنیم. به‌هرحال تاکید می‌کنیم این اختلالات به حملات DDoS مرتبط نیست.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که به فیس‌بوک تعلق دارد نیز دچار اختلال شده بود.

این شبکه اجتماعی نیز در حساب کاربری توییتر خود نوشت: ما مطلعیم که اختلالی در اینستاگرام به وجود آمده و کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی یابند. تیم ما مشغول تلاش است تا این مشکل هرچه زودتر حل کند.

به‌هرحال هنوز دلیل این اختلال مشخص نشده است.آخرین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی فیس‌بوک شاهد چنین اختلال گسترده‌ای بود.

از سوی دیگر مدیرعامل و موسس فیس‌بوک احتمال حمله سایبری به سرورهای فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ را رد کرد.

این در حالی است که اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی میلیون‌ها کاربر در در فضای مجازی به خصوص توییتر با هشتگ instagramdown منتشر شد که نشان می‌داد شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه فیس‌بوک نظیر اینستاگرام و واتس‌آپ و همچنین خود فیس‌بوک با اختلالات و قطعی گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای مختلف جهان مواجه شد و موجب قطع دسترسی کاربران به صفحات کاربری خود در این شبکه‌های اجتماعی شد.

مارک زوکربرگ- موسس و مدیرعامل فیس‌بوک- در صفحه توییتری و رسمی فیس‌بوک اعلام کرده است که اختلالات گسترده به وجود آمده هیچ ارتباطی با حملات سایبری به سرورهای فیس‌بوک نداشته است.

هنوز علت دقیق قطعی و اختلال در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام مشخص نشده و این در حالی است که بسیاری از کاربران و کارشناسان از احتمال حمله سایبری و عمدی بودن این اتفاق خبر داده بودند.

 

 

ارسال نظر