اخبار ضد و نقیض از ورود گوشی‌های توقیفی به بازار

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۹۵
اخبار ضد و نقیض از ورود گوشی‌های توقیفی به بازار

ایسنا |

برخی از اخبار حکایت از آن دارد که گوشی‌های تلفن همراه توقیفی به بازار وارد شده است و این‌ در حالی است که بازار تلفن همراه در چند روز اخیر افزایش قیمت داشته و ورود این دست تلفن‌ها هیچ تاثیر روانی و اقتصادی بر بازار نداشته است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر عرضه چراغ خاموش گوشی‌های توقیفی منتشر شد و این در حالی بود که قیمت انواع تلفن همراه در بازار با توجه به نوسانات نرخ ارز روند صعودی به خود گرفته است.

گوشی‌های توقیفی که خبر ورود آنها به بازار منتشر شده بود، عموماً گوشی‌هایی بودند که توسط قوه قضاییه از شرکت‌های متخلف جمع‌آوری شده بود و در کنار آن گوشی‌هایی بود که در گمرکات کشور جا خوش کرده بودند که در این زمینه مهدی محبی، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی به ایسنا، گفت‌: عرضه گوشی‌های توقیفی در گمرکات چراغ خاموش نبوده است و تنها مقداری از آنها در بازار عرضه شده است و اطلاعی در رابطه با گوشی‌های توقیفی از شرکت‌ها توسط قوه قضاییه در دست نیست و به نظر می‌رسد به دلیل اینکه هنوز مابه التفاوت نرخ ارز برای آنها پرداخت نشده است، در بازار عرضه نشده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عرضه این محصولات در بازار کاهش قیمت‌ها را به همراه نداشته است، گفت‌: به دلیل اینکه برای عرضه گوشی‌های توقیفی مابه التفاوت ارزی دریافت شده است اختلاف قیمتی با محصولات دیگر در بازار ایجاد نکرده و این موضوع کاهش قیمت برای محصولات به همراه نداشته است.

همچنین ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه به ایسنا، گفت‌: حجم قابل توجهی از گوشی‌های توقیفی شرکت‌ها و گوشی‌های مانده در گمرکات در طی چند وقت اخیر در بازار عرضه شده است و مهم‌ترین دغدغه بازار تلفن همراه آن است که در کنار واردات مسافری گوشی تلفن، گوشی به صورت تجاری و با تخصیص ارز «نیمایی» و ارز آزاد به کشور وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر واردات تلفن همراه به صورت تجاری انجام شود، بازار با مشکلی مواجه نخواهد بود، در این رابطه یادآور شد: روزانه نیاز بازار حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه است که مبنای قیمتی آن با ارز آزاد است و این موضوعی دلیلی بر آن شده است تا عرضه گوشی‌های توقیفی و خاک خورده در گمرکات کاهش قیمت بازار را به همراه نداشته باشد.

 

 

ارسال نظر