ارایه آنلاین اطلاعات ترافیک توسط پلیس

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۳۵

ایسنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلیس خواست تا اطلاعات آنلاین خود از وضعیت ترافیکی در معابر را در اختیار استارت‌آپ‌ها و نرم‌افزارهای حوزه حمل و نقل قرار دهد.

محمدجواد آذری‌جهرمی در جریان بازدید از مرکز فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: کار ارزشمندی در پلیس راهور تهران انجام شده که لازم می‌دانم از همه عوامل این هوشمندسازی تشکر کنم.

وی با بیان اینکه تهران ویترین ایران است، گفت: نمی‌توان تهران را به شیوه سنتی مدیریت و اداره کرد و باید به سمت شهر هوشمند برویم.وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که منجر به شکل‌گیری مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ شده است، گفت: بیش از ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری، ۲۸۰۰ دوربین نصب شده در معابر و … همگی زیرساخت‌ها و تاسیساتی دارند فراهم شده است.وزیر ارتباطات از پلیس خواست که شاخص‌های ترافیکی پایتخت را به شکل آنلاین ارایه کرده و این آمارها را که برای بخش‌های مختلف کشور قابل استفاده از در اختیار کسب و کارها به ویژه استارت‌آپ‌ها در حوزه حمل و نقل قرار دهد.وی افزود: به عنوان مثال بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که امسال ترافیک در منطقه بازار رشد داشته اما در سایر معابر شاهد کاهش ترافیک بوده‌ایم. اگر این اطلاعات در اختیار کسب و کارها قرار بگیرد، این یک ویژگی مثبت برای نرم‌افزارهای داخلی ما در رقابت با نمونه‌های خارجی است.

همچنین رییس پلیس پایتخت از وزارت ارتباطات خواست تا با روند هوشمندسازی کنترل ترافیک در شهر تهران همکاری داشته باشد و پلیس بتواند از امکانات و تجهیزات این وزارتخانه استفاده کند.

 

 

ارسال نظر