اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۷۴

چین ماهواره کوانتومی برای استفاده ۲۴ ساعته می‌سازد

سی جی ان تی| چین قصد دارد یک ماهواره ارتباطی و مخابراتی کوانتومی تولید کند که می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته و بی‌وقفه به ارایه خدمات بپردازد و هیچ اختلالی در عملکرد آن به وجود نیاید.

این ماهواره می‌تواند در ارتفاع بسیار زیاد یا متوسط از سطح زمین حرکت کند و چین قصد دارد آن را دو تا سه سال آینده تکمیل و به فضا پرتاب کند.در حال حاضر نیز ماهواره‌های چینی متعددی در فضا در حال حرکت هستند، اما این ماهواره‌ها در روز و در زمان تابش نور خورشید دچار اختلال می‌شوند و تنها در شب می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. در مقابل، ماهواره‌های کوانتومی پیشرفته به علت شکل طراحی متفاوت خود چنین مشکلی ندارند و هم در روز و هم در شب قادر به انتقال داده‌های مخابراتی به زمین هستند. چین اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ موفق به پرتاب یک ماهواره کوانتومی به فضا شد که البته این ماهواره هم به دلیل برخی مشکلات فنی قادر به فعالیت ۲۴ ساعته نبوده است. این ماهواره که موزی نام داشت اولین ماهواره کوانتومی جهان محسوب می‌شود که به‌طور کامل در داخل چین تولید شده است. ماهواره یادشده از یک فناوری خاص نیز برای رمزگذاری داده‌های رد و بدل شده بهره می‌گیرد. ماهواره کوانتومی جدید چین ضد هک هم خواهد بود و چینی‌ها می‌گویند هکرها هرگز نمی‌توانند به داده‌هایی که میان این ماهواره و ایستگاه زمینی رد و بدل می‌شود، دسترسی پیدا کنند.

توییتر نحوه ریپورت کردن را تغییر می‌دهد

ورج| به نظر می‌رسد که نحوه ریپورت کردن یا گزارش محتوای مخرب و غیراخلاقی در شبکه اجتماعی توییتر با تغییر و تحولات جدیدی مواجه شده است. توئیتر که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت  مذکور تغییراتی را در نحوه ریپورت کردن و گزارش دادن محتوای مخرب و غیراخلاقی در پلتفرم خود ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند با ذکر جزییات بیشتر و دقیق‌تر، به تشریح علت ریپورت خود بپردازند.در این گزارش‌ها همچنین آمده است که کاربران در صورتی که می‌خواهند توئیت و پیامی را در توئیتر ریپورت کنند، باید توضیحات و اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس خانه یا محل سکونت و برخی دیگر از اطلاعات مالی و هویتی خود را نیز وارد کنند.به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی توئیتر با افزودن چنین اطلاعات و جزییاتی قصد دارد که از ریپورت شدن بی‌دلیل افراد و کاربران در این پلتفرم جلوگیری به عمل بیاورد و کاربران نیز بدون هیچ قصد و نیت شخصی و ذکر دلیل مشخص و معلوم اقدام به ریپورت کردن افراد در توئیتر کنند.

اسکایپ تحت وب با «سافاری» و «فایرفاکس» سازگار نیست

ونچربیت| مایکروسافت در حالی نسخه تحت وب برنامه اسکایپ را برای برقراری تماس‌های ویدئویی شخصی و گروهی عرضه کرده که این نسخه با مرورگرهای سافاری، فایرفاکس و اپرا سازگاری ندارد.

این نسخه متحول شده از برنامه چت ویدئویی و پیام رسان اسکایپ تنها با مرورگرهای Edge مایکروسافت و کروم گوگل هماهنگی دارد. البته اسکاپ تحت وب با مرورگرهای کرومیوم لپ تاپ‌های کروم هم سازگار است. مایکروسافت علت این مساله را ضرورت دسترسی به فناوری‌های پیشرفته چندرسانه‌ای و صوتی در مرورگرهای تحت وب برای ارایه خدمات مذکور دانسته و افزوده با توجه به همین موضوع مایکروسافت تصمیم گرفته تا خدمات تحت وب اسکایپ را روی مرورگرهای اج و کروم ارایه دهد. مایکروسافت ماه گذشته به شرکت‌های طراح مرورگرهای فایرفاکس، سافاری و اپرا و همین طور کاربران این مرورگرها هشدار داده بود که دیگر از آنها پشتیبانی نمی‌کند و کاربران باید در عوض به مرورگرهای کروم یا اج مهاجرت کنند. این شرکت اعلام نکرده از چه فناوری‌ خاصی استفاده می‌کند که موجب می‌شود نسخه تحت وب اسکایپ با فایرفاکس، سافاری و اپرا ناسازگار باشد.

سناتور امریکایی به‌دنبال تقسیم آمازون، گوگل و فیس بوک

ورج| الیزابت وارن سناتور امریکایی از ایده تقسیم و چند تکه شدن شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی مانند آمازون، گوگل و فیس بوک به منظور جلوگیری از انحصارطلبی آنها دفاع کرده است. وی که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را نیز دارد و از سوی دموکرات‌ها به عنوان یک نامزد بالقوه مطرح شده، با طبقه‌بندی شرکت‌های تجاری امریکا به این نتیجه رسیده که هر شرکتی که در سال بیش از 25 میلیارد دلار درآمد دارد به‌طور بالقوه امکان انحصارطلبی تجاری را دارد و باید برای حل این مشکل اقداماتی انجام شود. یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی وی اعمال ممنوعیت بر شرکت‌های بزرگ فناوری برای جلوگیری از استفاده آنها از پلاتفورم‌های اختصاصیشان برای فروش کالاهای تولیدی خود آنهاست. به بیان دیگر آمازون حق نخواهد داشت محصولات کلیدی و اساسی خود را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از طریق پلاتفورم اختصاصی خود به فروش برساند. همچنین گوگل هم حق تبلیغ و فروش محصولات خود را از طریق جست‌وجوگر این شرکت ندارد و فیس بوک هم باید به دو بخش مجزا تبدیل شده و هر یک از این دو بخش به‌طور مستقل اینستگرام و واتس آپ را مدیریت کنند.

 

ارسال نظر