امارات در یک قدمی برقراری اینترنت 5G

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۰:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۱۰۹۵
امارات در یک قدمی برقراری اینترنت 5G

گلف نیوز| اپراتور مخابراتی اتصالات در امارات متحده عربی با همکاری شرکت اریکسون قصد دارد به توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت  5Gدر این کشور بپردازد.

با توجه به اهمیت روزافزون و محبوبیت نسل پنجم اینترنت همراه 5G بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در کشورهای مختلف با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی همچون هواوی، اریکسون و نوکیا سعی دارند که به تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شبکه 5Gبپردازند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

به تازگی شرکت اتصالات فعال در امارات متحده عربی اعلام کرده است که می‌خواهد با همکاری شرکت اریکسون، اینترنت 5Gرا توسعه بخشد و به کاربران در این کشور این امکان را بدهد از خدمات و سرویس‌های اینترنت پرسرعت 5G بهره‌مند شوند.

بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که امارات متحده عربی به زودی به شبکه 5G مجهز خواهد شد و همزمان با بسیاری دیگر از کشورهای دیگر زیرساخت و تجهیزات لازم برای آن را فراهم خواهد آورد.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5Gهستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را  انجام داده‌اند.

اما هنوز این کشورها نتوانسته‌اند به صورت گسترده به این فناوری دست پیدا کنند. گفته می‌شود کره جنوبی به عنوان نخستین کشور در ارایه فناوری نسل پنجم ارتباطات از دیگر کشورها پیشقدم است.

 

ارسال نظر