اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۰:۵۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۰۱۷

مخالفت سهامدار تسلا با مدیریت الون ماسک

تلگراف| یکی از سهامداران اصلی تسلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده لزومی ندارد الون ماسک مدیر ارشد اجرایی این شرکت باشد.

به گفته یکی از سهامداران اصلی شرکت خودروسازی تسلا، لزومی ندارد الون ماسک مدیر ارشد اجرایی این شرکت باشد.

«جیمز اندرسون» یکی از مدیران شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری «بایلی گیفورد» و دومین سهامدار بزرگ تسلا در مصاحبه‌ای گفت: ماسک می‌تواند نقش دیگری در شرکت داشته باشد. اگر او مسوولیت دیگری را برعهده گیرد ما با او مخالفتی نمی‌کنیم. تصور نمی‌کنم لازم باشد حتماً او مدیر ارشد اجرایی شرکت باشد.

این شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری حدود ۷.۷درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. این درحالی است که الون ماسک به عنوان سهامدار ۲۰ درصد سهام تسلا را در اختیار دارد.

اندرسون در مصاحبه‌ای دیگر با خبرگزاری بلومبرگ نیز گفته بود، درخواست او در ژوئن ۲۰۱۸ برای ایجاد آرامش و سکون درباره حواشی شرکت تسلا موفقیت آمیز نبوده است.

این درحالی است که توییت‌های الون ماسک جنجال‌های زیادی به پا کرده است. در هفتم آگوست ۲۰۱۸ توییت او درباره دستیابی به سرمایه لازم برای خرید کل سهام شرکت سبب شد کمیته بورس و اوراق بهادار امریکا به دلیل اختلال در بازار سهام از او شکایت کند.

او بعدا با این کمیته توافق کرد و طبق آن ملزم شد تا از مدیریت شرکت تسلا کناره‌گیری و ۲۰میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

فروش کالا از طریق عکس‌های جست‌وجو شده در گوگل

انگجت | گوگل با تقلید از برخی قابلیت‌های اینستاگرام و پینترست قصد دارد خرید کالا را از طریق عکس‌ها و تصاویر جست‌وجو شده ممکن کند. این شرکت در حال آزمایش سرویس تازه‌ای است که برخی تصاویر با قابلیت خرید اقلام به نمایش درآمده شده در آنها را نیز در بخش جست‌وجوگر عکس‌های خود به نمایش در می‌آورد.

به عنوان مثال اگر در بخش جست‌وجوی عکس گوگل به دنبال تصویری از یک میز تحریر مناسب بگردید، ممکن است عکسی از یک یا چند میز با قابلیت خرید نیز برای شما در قالب آگهی نمایش داده شود. البته قرار نیست تمام نتایج جست‌وجوی عکس در گوگل بدین شکل در آیند.

این خدمات فعلاً تنها برای تعداد بسیار اندکی از کاربران جست‌وجوگر عکس گوگل فعال شده است. از سوی دیگر اقلام در دسترس برای خرید نیز فعلاً محدود به برخی لوازم منزل و آثار هنری هستند. گوگل هنوز برای توسعه یا عدم توسعه ارایه این خدمات تصمیمی نگرفته و این امر به میزان استقبال از آن بستگی دارد.

مخترع ماشین حساب درگذشت آسو شیتدپرس| «جری مریمن»

 Jerry Meryman مخترع ماشین حساب جیبی در ۸۶ سالگی درگذشت.

او در حقیقت یکی از سه مخترع ماشین حساب جیبی بود. در زمان اختراع این ابزار او در شرکت Texas Instruments  فعالیت می‌کرد. این پژوهشگران به رهبری «جک کیلبی» ماشین حساب جیبی را اختراع کردند. «جک کیلبی» با اختراع مدارهای یکپارچه مسیر را برای تولید رایانه‌های امروزی آماده کرد و البته برنده جایزه نوبل نیز شد.به هرحال این محققان نخستین نمونه ماشین حساب جیبی جهان را ساختند. این نمونه اکنون در انسیستو اسمیتسونیان نگهداری می‌شود.

این محققان در سپتامبر ۱۹۶۷ میلادی به اندازه کافی پیشرفت کردند و درخواست ثبت حق اختراع ماشین حساب جیبی را ارایه کردند. این درخواست در نهایت بازبینی و در ژوئن ۱۹۷۴ میلادی ثبت شد.

مریمن در ۲۷ فوریه در بیمارستان دالاس و به دلایل بیماری قلبی و نارسایی کلیوی درگذشت.

انتقال داده سریع‌تر می‌شود

نیو اطلس| امروزه برای انتقال داده‌ها از محصولات مبتنی بر پورت‌های یواس‌بی به‌طور گسترده استفاده می‌شود و بنابراین ابداع استانداردی جدید برای جایگزینی یواس‌بی‌۳.۲ خبری بسیار خوب محسوب می‌شود. محققان از طراحی استاندارد USB۴ خبر داده‌اند که با استفاده از آن سرعت ابزار الکترونیک مبتنی بر استفاده از پورت یو اس بی‌تا دو برابر افزایش می‌یابد.

استاندارد یو اس بی‌۳.۲ که از سال ۲۰۱۷ به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته در ابتدا انتقال داده‌ها را با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه ممکن می‌کرد، اما بعد از مدتی این رقم به ۱۰ گیگابیت در ثانیه و سپس به ۲۰ گیگابیت در ثانیه افزایش یافت.

طراحان استاندارد یو اس بی‌۴ می‌گویند با استفاده از این استاندارد می‌توان سرعت انتقال داده را به رقم ۴۰ گیگابیت در ثانیه رساند که باعث می‌شود کپی کردن فایل‌های حجیم در زمان بسیار اندکی ممکن شود. این سرعت دو برابر بیشتر از سریع‌ترین دستگاه‌های مبتنی بر استاندارد یو اس بی‌۳.۲ است. به نظر می‌رسد تکمیل فرایندهای مورد نیاز برای استفاده از این استاندارد بیش از یک سال به طول بینجامد. یکی از کارهای مهمی که باید در این زمینه انجام شود، طراحی کابل‌های سازگار با USB۴ است که به نظر می‌رسد تولید آنها تا سال ۲۰۲۰ طول بکشد.

 

 

ارسال نظر