اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۳۳

دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما طی چند روز متوالی

گروه دانش و فن |وزیر ارتباطات در اظهارنظر جدیدی با انتشار نموداری اعلام کرد که دستکاری در نظر مردم برای انتخاب برنامه محبوب صداو سیما در چند روز متوالی انجام شده است.  محمدجواد آذری جهرمی در توییت جدیدی با درج هشتگ گزارش به مردم و حق الناس گفت: بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما صرفاً برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی صورت پذیرفته است.

گوگل آبروی «اپل» را برد

نئووین| یک گروه امنیتی در گوگل که برای شناسایی آسیب‌پذیری تولیدات شرکت‌های فناوری رقیب تلاش می‌کنند، این‌بار با افشای آسیب‌پذیری سیستم عامل مک اپل، آبروی آن را برده‌اند. گروه یادشده که به Zero team شهرت دارند علاوه بر شناسایی و اعلام وجود آسیب‌پذیری‌های نرم افزاری در تولیدات و محصولات شرکت‌های رقیب، همین کار را در مورد تولیدات خود گوگل هم انجام می‌دهند. اعضای این گروه بعد از کشف حفره‌های امنیتی در نرم افزارها و سیستم عامل‌های مختلف معمولاً موضوع را به اطلاع شرکت سازنده رسانده و به آنها ۹۰ روز فرصت می‌دهند تا مشکل را حل کنند. در غیر این صورت موضوع توسط این گروه بطور عمومی اعلام شده و آبرو و اعتبار شرکت سازنده نرم افزار در معرض خطر قرار  سال گذشته Zero team آسیب‌پذیری‌ها و حفره‌های امنیتی ویندوز ۱۰ اس و مرورگر اج مایکروسافت را اعلام کرد و حالا از وجود یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک در هسته اصلی یا کرنل سیستم عامل مک اپل خبر داده است. آسیب‌پذیری در هسته اصلی سیستم عامل مک امکان تزریق کدهای مخرب را به درون محیط این سیستم عامل به وجود می‌آورد. لذا دستکاری حافظه این سیستم عامل برای سوءاستفاده‌های خطرناک ممکن است. همین مساله به هکرها و مهاجمان اینترنتی امکان می‌دهد تا بی‌سروصدا و بدون اطلاع کاربران سیستم عامل مک را دستکاری کنند. کارکنان گروه امنیتی گوگل این مشکل را در نوامبر سال ۲۰۱۸ به اپل گزارش کرده بودند، اما این شرکت برای رفع آن اقدامی نکرد و با توجه به اتمام ضرب الاجل ۹۰ روزه، گوگل موضوع را افشا کرده است. جالب آنکه بعد از افشای موضوع، اپل وجود چنین مشکلی را پذیرفته و از همکاری با گوگل برای رفع آن خبر داده است.

ارز دیجیتال فیس‌بوک تا پایان ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

تک کرانچ| منابع مطلع از تمرکز فیس بوک برای عرضه ارز دیجیتال تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده‌اند. یک گروه مخفی ۵۰ نفره در این شرکت در تلاش برای تکمیل این طرح هستند. این ارز دیجیتال علاوه بر فیس بوک در دیگر پلتفرم‌های متعلق به این شرکت مانند واتس اپ هم قابل استفاده خواهد بود و به عنوان مثال می‌توان از آن برای نقل و انتقال سریع پول استفاده کرد. هنوز مشخص نیست این ارز دیجیتال دقیقاً چه نامی خواهد داشت. اما برخی منابع می‌گویند فیس‌بوک نام FaceCoin  را برای آن انتخاب خواهد کرد. انتظار می‌رود این ابتکار عمل تازه درآمدهای سرشاری را به جیب مدیران فیس بوک سرازیر کند. گفته می‌شود پیامرسان خود فیس بوک هم برای تسهیل استفاده از این ارز دیجیتال شاهد تغییراتی خواهد بود. البته فیس بوک یک بار در سال ۲۰۱۱ اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده بود که بعد از دو سال آن را متوقف کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ هم ابتکار عملی موسوم به Facebook Gifts را راه‌اندازی و دو سال بعد ارایه این خدمات را متوقف کرد. در حال حاضر پرداخت هزینه خرید برخی کالاها و خدمات از طریق پیامرسان فیس بوک ممکن است. ارایه این خدمات در امریکا از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و دامنه آن دو سال بعد به اروپا کشیده شد. هم‌اکنون اکثر ارزهای دیجیتال جهان ساختار باز و آزاد دارند ولی هنوز مشخص نیست آیا فیس بوک هم از همین قاعده تبعیت خواهد کرد یا قصد دارد ارزی بسته و تحت کنترل خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

ارسال نظر