اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۶۸۳

یوتیوب کاربران اندروید را صبح‌ها از خواب بیدار می‌کند

ورج| دو سایت پاندورا و یوتیوب موزیک که در زمینه پخش زنده موسیقی فعالیت دارند، قابلیتی به نام زنگ بیدارباش را به اپلیکیشن ساعت اندروید افزوده‌اند که بیدارشدن افراد را با موسیقی‌های آنها ممکن کند.

این خدمات به نسخه ۶.۱ اپلیکیشن ساعت یا کلاک افزوده شده و یوتیوب و پاندورا هر دو این خبر را تایید کرده‌اند.

البته ارایه چنین خدماتی در دنیای فناوری تازگی ندارد و چندی قبل سایت اسپاتیفای نیز چنین خدماتی ارایه کرده بود. اما اجرای این ابتکار عمل با همکاری گوگل می‌تواند آن را بطور جدی همه گیر کند تا افراد صبح‌ها به جای زنگ گوشخراش ساعت یا صدای تکراری گوشی با موسیقی‌های مختلفی که در یوتیوب و پاندورا در دسترس است از خواب برخیزند.

خدمات اسپاتفای تنها در دسترس مشترکان این سایت قرار دارد، اما کاربرد گسترده گوشی‌های اندرویدی می‌تواند شرایط را در این زمینه تغییر دهد. تمامی کاربران گوگل پلی بطور پیش فرض در سرویس یوتیوب موزیک هم عضو هستند و می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

برای این کار باید به بخش زنگ یا آلارم برنامه کلاک مراجعه کرده و بر روی بخش sound ضربه بزنید و یکی از دو سرویس موسیقی یوتیوب یا پاندورا را انتخاب کنید و سپس از فهرست موسیقی‌های موجود یکی را برگزینید. البته یافتن موسیقی محبوب با جست‌وجو نیز ممکن است.

تولید بلندگو از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت

نیواطلس| محققان روشی برای تولید محصولی جدید از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت ابداع کرده‌اند.

در حالی که برخی از انواع پلاستیک به شکلی نسبتا ساده بازیافت می‌شوند، برخی دیگر برای سال‌های متمادی در طبیعت باقی مانده و به هیچ‌وجه تغییر شکل نمی‌دهند.

یک شرکت انگلیسی به نام گومی از این پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت برای تولید بلندگوهای بی‌سیم قابل حمل استفاده کرده که امکانات قابل قبولی دارند.

این بلندگوی‌های بلوتوث از استحکام کافی نیز برخوردار هستند و در هر یک از آنها از مواد پلاستیکی که معادل با ۱۰۰ کیسه پلاستیکی است استفاده شده است. این کیسه ابتدا گرم شده و ذوب می‌شوند. سپس برای فشرده‌سازی و قالب‌گیری آنها به منظور تهیه بلندگوی بی‌سیم استفاده می‌شود.

تولید این بلندگوها بر اساس سفارشات مشتریان و به شکل شخصی‌سازی شده نیز ممکن است. ابعاد هر یک از این بلندگوها ۱۳۸ در ۲۷۰ در ۸۰ میلیمتر بوده و با فناوری بلوتوث ۴ نیز سازگاری دارند. با هر بار شارژ باتری می‌توان از این بلندگوها به مدت ۱۸ ساعت استفاده کرد.

باتری ۲۰ هزار میلی آمپری، پرت‌های USB-C، USB و پرت شارژ سریع USB ۳.۰ از جمله دیگر امکانات این بلندگو است. قیمت این محصول که از ماه نوامبر آینده به بازار می‌آید ۲۶۰ دلار است.

نارضایتی اروپا از عملکرد شبکه‌های اجتماعی

ورج| مقامات اتحادیه اروپا بر این باورند که فیس‌بوک، توئیتر و گوگل برای مقابله با انتشار اخبار نادرست، کذب و دروغین اقدام خاصی را انجام نداده‌اند.

از آنجا که مدت‌هاست شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک تصمیم گرفته‌اند از انتشار و ارسال اخبار دروغین و گزارش‌های کذب توسط منابع نامعتبر جلوگیری به عمل بیاورند، حالا به نظر می‌رسد که مقامات اتحادیه اروپا تصمیم دارند که در افزایش مقابله آنها به انتشار اخبار کذب و دروغین کمک کرده و از آنها درخواست کنند در این رابطه اقدامات بیشتری را انجام داده و تصمیمات مستحکم و استوارتری را اتخاذ کنند.

در طول یک سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، گوگل و توئیتر بارها و بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه و ضد دین و همچنین اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مورد بازخواست قرار گرفته بودند و نمایندگان این غول‌های تکنولوژی توسط نمایندگان کنگره ایالات متحده امریکا استیضاح شده و موظف شده بودند که درباره مسائل مذکور، به آنها توضیح بدهند.مقامات ارشد اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در هفته جاری اعلام کرده‌اند که فیس‌بوک، توئیتر و گوگل تاکنون برنامه‌های دقیقی را برای شفاف‌سازی و مقابله با انتشار اخبار کذب و دروغین اجرا و عملی نکرده‌اند و این بدان معناست که آنها طبق اساسنامه و مقررات کمیسیون اروپا تحت تعقیب بوده و قابلیت جریمه شدن را دارا هستند.در این بیانیه همچنین ذکر شده است که مقامات اتحادیه اروپا در انتظار مشاهده پیشرفت و بهبود بیشتر هستند تا از تلاش این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی بزرگ اطمینان حاصل کرده و با اعمال فشار بر روی آنها، قصد دارند قضیه انتشار اخبار کذب و دروغین را فیصله ببخشند.

 

ارسال نظر