اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۵۸

سرانه هر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟

ایسنا| سرانه روزانه استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی حدود یک ساعت و چهار دقیقه است و ۹۴ درصد از اعضای فعال در این شبکه‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند. آماری که اخیرا مرکز آمار از وضعیت فرهنگی رفتاری خانوارهای ایرانی در سال ۱۳۹۶ منتشر کرده نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی عضو بوده‌اند و ۵۳ درصد نیز در این شبکه‌ها عضویتی ندارند.این در حالی است که از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند ۹۴.۵ درصد از تلگرام، ۴۳.۱ اینستاگرام، ۲۴.۳ واتس‌آپ و ۱۵.۴ درصد در سایر شبکه‌ها فعال هستند.

روسیه اینترنت جهانی  را  قطع می‌کند

تک کرانچ| روسیه قصد دارد در یک طرح آزمایشی ارتباط خود را با اینترنت جهانی قطع کند. هنوز زمان دقیق اجرای طرح مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود قبل از یکم آوریل سال جاری میلادی اجرا شود.  دولت روسیه تصمیم دارد در یک طرح آزمایشی اتصال به اینترنت جهانی را قطع کند. این طرح در چارچوب برنامه آزمایشی دفاع سایبری این کشور اجرا می‌شود. سال گذشته روسیه برنامه «اقتصاد دیجیتال ملی» را معرفی کرد. طبق این طرح تهیه‌کنندگان روسی اینترنت ملزم بودند تا در صورت قطع شدن دسترسی به اینترنت جهانی همچنان ارایه سرویس به شهروندان و کاربران روسی را فراهم کنند. این طرح در صورت موفقیت آمیز بودن به روسیه اجازه می‌دهد تا اینترنت داخلی خود را ارایه و ارتباط با اینترنت جهانی را قطع کند. البته هنوز تاریخ این آزمایش مشخص نشده اما پیش بینی می‌شود قبل از یکم آوریل سال جاری میلادی انجام شود.

 انجام نخستین آزمایش صنعتی اینترنت 5G توسط انگلیس

تلگراف| انگلیس برای نخستین‌بار استاندارد اینترنت 5G را در یک کارخانه در ورسستر آزمایش می‌کند تا مشخص شود نسل آتی اینترنت موبایل چه اموری را در کارخانه تسهیل می‌کند. این آزمایش گامی مهم در راستای ایجاد کارخانه‌های هوشمند در انگلیس است. تست مذکور با استفاد از فناوری ارتقا یافته 5G حسگرهایی را در واحد «ورسستر» کارخانه «بوش» فعال می‌کند. در این واحد محصولات گرمایشی و آب گرم تولید می‌شود. کنسرسیوم 5G ورسستر که با کمک دولت فعالیت می‌کند، عوامل مختلف از جمله سرعت و تاخیر را رصد می‌کند تا مشخص شود نسل آتی اینترنت موبایل عملیات‌های کارخانه‌ای را تا چه میزان تسهیل می‌کند.

احتمال فعالیت آتش‌فشانی در سیاره مریخ

نیو اطلس| به دنبال شناسایی یک دریاچه بزرگ در زیر سطح یخ زده قطب جنوب سیاره مریخ در سال گذشته، گمانه زنی‌ها در مورد احتمال فعالیت آتش‌فشانی در این سیاره افزایش یافته است.

بررسی‌های ناسا نشان می‌دهد که احتمالا یک منبع گرمایی بزرگ در زیر منطقه قطب جنوب سیاره مریخ وجود دارد که باعث شده آب دریاچه زیرزمینی مریخ مایع باشد و لذا می‌توان نتیجه گرفت که سیاره یادشده هنوز دارای آتش‌فشانی فعال است که ممکن است در آینده فعالیت‌هایی از خود نشان دهد. تحقیقاتی که ناسا در این زمینه انجام داده حاکی‌است دریاچه یادشده در عمق ۱.۵ کیلومتری سیاره مریخ قرار دارد و طول آن به ۲۰ کیلومتر می‌رسد. البته آب این دریاچه دارای مقدار زیادی سدیم، مگنزیم و نمک‌های کلسیم بوده و لذا برای آشامیدن مناسب نیست.پیش از این تصور می‌شد نمک زیاد موجود در این آب باعث یخ نزدن آن شده، اما محققان همواره بر این باور بودند که نمی‌توان این موضوع را به‌طور کامل به وجود نمک نسبت داد و باید یک منبع گرمایی در این زمینه نقش داشته باشد.دانشمندان ناسا قبلا تصور می‌کردند مریخ از چندین میلیون سال قبل از نظر آتش‌فشانی غیرفعال شده است. اما شناسایی دریاچه مایع در زیر قطب جنوب آنها را به این نتیجه رسانده که سیاره مذکور حداقل در ۳۰۰ هزار سال قبل شاهد فعالیت آتش‌فشانی بوده و احتمال تکرار این مساله وجود دارد.

ایجاد یک میلیون شغل  با فناوری در لندن تا ۲۰۲۳

تلگراف| مدیران حوزه فناوری در انگلیس تصمیم دارند که تا سال ۲۰۲۳ میلادی یک‌ میلیون شغل جدید در حوزه فناوری در پایتخت این کشور ایجاد کنند. بیش از ۲۰۰ بنیانگذار حوزه فناوری در انگلیس کمپینی به راه انداخته‌اند که تا سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیون شغل در حوزه فناوری در لندن ایجاد کنند.تلاش این مدیران برای این است که انگلیس را در خط مقدم نوآوری‌های جهانی قرار دهند. در این کمپین نمایندگان شرکت‌های سامسونگ، مایکروسافت، اوراکل و هیترو نیز حضور دارند و انتظار دارند که مشاغل حوزه فناوری در لندن سه برابر شود. شمار مشاغل حوزه فناوری در پایتخت انگلیس هم‌اکنون به ۳۱۸ هزار و ۴۸۰ شغل می‌رسد.انجام این کمپین به این معناست که بر این اساس هر سه دقیقه یک بار باید یک نیروی کار جدید به صنایع فناوری انگلیس اضافه شود.ایجاد این شغل‌های جدید شرکت‌ها را تشویق می‌کند که زنان بیشتر و افراد با اقلیت کمتر را به استخدام خود درآورند.

 

ارسال نظر