اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۹۴

سرقت اطلاعات بانکی با پیامک جعلی قطع یارانه

روابط عمومی وزارت ارتباطات| هنگام ورود به هر وب‌سایت و درگاهی به غیر از درگاه‌های بانکی،اطلاعات بانکی خود به خصوص رمز دوم را وارد نکنید. یکی از آخرین این کلاهبرداری‌ها پیامکی است که با مضمون قطع رایانه به برخی از کاربران ارسال شده و با هدایت آنها به یک وب‌سایت جعلی، اطلاعات بانکی‌شان را درخواست کرده است. در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر خود نوشته است: اخیراً پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع‌شدن یارانه، اطلاعات آنها را به سرقت ببرند. وزارت‌ICT و پلیس‌فتا سریعاً متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است. وی همچنین با انتشار تصویری با این متن که: «پیامک ارسالی از شماره ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۶۰۲۴ با عنوان قطع یارانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت دریافت این پیامک سریعاً نسبت به تغییر رمزهای کارت (به‌ویژه رمز دوم) خود اقدام کنید.»، وی در ادامه این توییت آورده است: آماده همکاری‌های لازم در ادامه روند با پلیس فتا هستیم .

نفوذ هکرها به فریزرهای فروشگاهی

 انگجت| تحقیقات کارشناسان امنیتی نشان می‌دهد شکاف امنیتی در سیستم‌های کنترل دمای یک شرکت انگلیسی به راحتی به هکرها اجازه می‌دهد کنترل مانند فریزرهای فروشگاهی را به دست گیرند. محققان امنیتی در

 Safty Detective شکاف‌های امنیتی در سیستم‌های کنترل دمای فریزرهای فروشگاهی را کشف کرده‌اند. این شکاف‌های امنیتی به حمله کنندگان اجازه می‌دهد تا کنترل دستگاه را به دست گیرند و محتوای سیستم را نابود کنند. این شکاف امنیتی که از پسوردهای ضعیف ناشی می‌شود، روی ترموستات‌های متصل به اینترنتی تاثیر می‌گذارد که در شرکت

 Resource Data Management ساخته شده‌اند.محصولات این شرکت در سوپرمارکت‌ها و شرکت‌های دارویی مورد استفاده است. محققان در این پژوهش متوجه شدند بیش از ۷۴۱۹ محصول این شرکت دچار شکاف امنیتی هستند و بسیاری از آنها چند دستگاه را کنترل می‌کنند.

 کاربران از «اینترنت اکسپلورر» استفاده  نکنند

دیلی میل| شرکت مایکروسافت از کاربران خواسته از «اینترنت اکسپلورر» استفاده نکنند زیرا این مرورگر قدیمی است و از استانداردهای جدید وب پشتیبانی نمی‌کند. کریس جکسون مدیر ارشد امنیت سایبری این شرکت فناوری از کاربران خواسته از این مرورگر قدیمی استفاده نکنند. این در حالی است که مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ میلادی نیز بطور رسمی این سرویس را قطع کرد.

در مقابل جکسون از کاربران خواسته از مرورگرهای مدرن‌تری استفاده کنند که مجهز به استانداردهای وب فعلی هستند. همچنین او در یک پست وبلاگی دلایل اینکه چرا کاربران باید از مرورگرهای جدید استفاده کنند را نیز بیان کرده است. بسیاری از کاربران از مرورگرهایی مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا مرورگر «ادج» مایکروسافت استفاده می‌کنند. اما برخی کسب وکارها هنوز هم از «اینترنت اکسپلورر» استفاده می‌کنند. جالب آنکه جکسون در این پست وبلاگی «اینترنت اکسپلورر» را حتی به عنوان یک مرورگر معرفی نمی‌کند.

 

ارسال نظر